PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Büyüyen Jant ve Lastiklerin Etkileri



TanerHoca
28-02-2012, 12:13
Araç modifiyesinin belki de en temel adımı jant ve lastikleri büyütmektir. Büyüyen jantların estetik görünüme katkısı herkesin malumu. Peki bu durumun performansa etkileri nelerdir? Bilindiği üzere genellikle büyük lastikler daha (http://forum.donanimhaber.com/m_39192905/tm.htm) ağır olur ve artan ağırlık da performansı olumsuz etkiler.

Car&Driver, büyüyen jant-lastik ölçülerinin doğurduğu sonuçları ölçebilmek için VW Golf'de 15inç'den 19inç'e kadar olan 5 farklı jant-lastiği teste tabi tutarak bazı sonuçlar elde etmiş. Hep birlikte bir göz atalım.

Test lastiklerimiz 18-19 inç olanlar W, 15-16-17 inç olanlar ise V olmak üzere Goodyear Eagle GT idi ve önerilen basınç değerlerine göre şişirilmişti.
http://i1213.photobucket.com/albums/cc477/tkhoca/ByyenJantveLastiklerinEtkileri_1330414818282.png


Sonuçlarda da görüldüğü gibi; lastikler büyüyüp ağırlaştıkça cezayı akselerasyon ve yakıt ekonomisi çekiyor. 15 ile 19 inç arasında %10 yakıt farkı ve %4 0-100km/s akselerasyon farkı ölçtük.

Tekerleğin çapını arttırırken genişleyen taban, kısalan ve sertlesen (http://forum.donanimhaber.com/m_39192905/tm.htm) lastik yanağı virajda tutunmayı arttırıyor ancak bunun da bir sınırının olduğunu fark ettik. 8.5 inç genişliğindeki 19inç çapındaki lastikler 8.0inç genişliğindeki ve 18inç çapındaki lastiklere göre tutunma kaybı yaşadı. Bu durumu Goodyear'a danıştığımızda, en geniş lastiklere sahip aracın dıştaki lastiğe daha fazla tutunma sağlamış olabileceği ve bu nedenle de içteki lastiğin yükünün hafiflemesi sonucunda 0.01g kaybetmiş olabileceğini varsaydılar.

225/40R-18 sürpriz bir şekilde 225/45-17'ye göre (0.89g vs 0.85g) büyük bir tutunma avantajı sağladı. 18inç lastiklerin W olmalarından dolayı V olan 17inç lastiklere göre daha fazla tutunma destekleyici bileşenlerden oluşmuş olduğunu düşünüyoruz. Goodyear normalde 17inç lastiklerde de W sunsa da bize test için (http://forum.donanimhaber.com/m_39192905/tm.htm) V gönderdiler.

Subjektif olarak; 17 ve 18inç jant-lastikler iyi tutunma kapasiteleri, fren performansı, sürüş konforu ve direksiyon hissinde daha iyilerdi. 17inç'den 18inç'e geçmek sürüş kal (http://forum.donanimhaber.com/m_39192905/tm.htm)itesini düşürse de artan yol tutuş kapasitesi artısı oldu.

Ağır olan 19inç'lik tekerlekler süspansiyonu zorladı. Öbür tarafta en küçük iki tekerlek diğerlerine göre daha fazla önden kayma eğilimi gösterse de daha kontrollü ve kıvrak bir sürüş sağladılar. Desibel ölçerde görünmese de büyük tekerleklere göre daha sessiz bir sürüş sağladılar.

19inç jant-lastikler görüntü olarak kesinlikle en güzeli. Ancak 17 ve 18inç jant-lastikler daha iyi tutunma, akselerasyon, sürüş konforu ve daha avantajlı fiyata sahipler, bu (http://forum.donanimhaber.com/m_39192905/tm.htm) nedenle de VW'in Golf GTI'da 17 ve 18inç jant-lastikleri kullanmasına şaşırmadık.

Eğer akselerasyon peşindeyseniz küçük ve hafif olan jant-lastik takımını seçin. Aynı zamanda tavsiyemizi dinleyin ve her (http://forum.donanimhaber.com/m_39192905/tm.htm) ne kadar daha güzel görünüyor, hissetiriyor olsalar da çok ince yanaklı lastiklerden ve çok ağır jantlardan uzak durun.


http://i1213.photobucket.com/albums/cc477/tkhoca/ByyenJantveLastiklerinEtkileri_1330414866831.png

mimit
28-02-2012, 12:16
17 iyidir güzeldir candır :)

Yasin CCK
28-02-2012, 12:25
Her yol 18"e çıkıyor :dans3

TanerHoca
28-02-2012, 12:45
Her yol 18"e çıkıyor :dans3

+407

tabiki durum kullanılan araca, lastiğe ve janta göre değişiklik gösterebilir ama yine de fikir vermesi adına iyi bir çalışma olmuş.
en azından böyle bir değişimi düşünenler için yol gösterici somut veriler var ortada.

Hasan_33
28-02-2012, 13:04
Benim merak ettigim; büyük jantin, ön düzene ve direksiyon sistemine uzun zamandaki yipratici etkisi nasil oluyor? oluyor mu ?
Bir yerlerde okumustum, 407nin en zayif noktasi, ön takimlariymis :bilmem

TanerHoca
28-02-2012, 13:22
...
Bir yerlerde okumustum, 407nin en zayif noktasi, ön takimlariymis :bilmem

407 nin ön takımlarına laf söyleyen halt etmiş.sapına kadar aslan o!:cilgin

Hasan_33
28-02-2012, 13:38
407 nin ön takımlarına laf söyleyen halt etmiş.sapına kadar aslan o!:cilgin

:gül5:

fenasiniz vesselam

ÇΔĞLΔΨΔ∏
28-02-2012, 13:51
Bir yerlerde okumustum, 407nin en zayif noktasi, ön takimlariymis :bilmem

Almanya da birşey olmaz hasan hocam da türkiyede dağılabilir :D

BARBAROS61
28-02-2012, 17:35
demekki 225/50/17 yerine 215/50/17 kullanacaz

TanerHoca
28-02-2012, 22:02
demekki 225/50/17 yerine 215/50/17 kullanacaz

metinden bir bölüm...http://www.forumpeugeot.com/images/smilies/cool1.gif

17inç'den 18inç'e geçmek sürüş kal (http://forum.donanimhaber.com/m_39192905/tm.htm)itesini düşürse de artan yol tutuş kapasitesi artısı oldu.

ÇΔĞLΔΨΔ∏
29-02-2012, 07:38
benimde bildiğim yanlış da olabilir yanlışsa düzeltin fabrikanın orjinal taktığı jantı 1 inc büyütebiliyoruz 1 inch büyüttüğümüz taktirde hiç bir sıkıntının olmaması konfor yakıt kaybı gibi mesala 16 jantı 17 yapmak gibi ..

Ömer Gedik
29-02-2012, 07:58
Faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.

Çağlayan
16"'ten 17" geçiş te konfor kaybettirip yol tutuşu arttırır. Dediğin gibi bir olay yok.

InsMuh
29-02-2012, 09:51
yeri gelmişken sorayım:
ömrünü tamamlayan 215/60/16 michelin latitude tour hp lastiklerimi 225/55/16 primacy hp ile değiştirmek istiyorum.
aynı janta 215 yerine 225 taban lastik olurmu? lastik çapı 10mm azalmış olacak. problem yaşarmıyım?. saygılar.

TanerHoca
29-02-2012, 10:12
Faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.



jant-lastik değiştirmek isteyenler için en fazla merak edilen, soru sorulan konulardan biriydi.:iyi

TanerHoca
29-02-2012, 10:17
215 lastik takılan janta normalde 225 lastik çok rahat takılır.
gerçi jantı ağız genişliği kaç inç bilinse hangi taban genişliğine sahip lastiklerin takılabileceği daha net olarak bilinir.

lastik çapındaki 10mm azalma bence hiçbir sorun oluşturmaz.
kağıt üstünde fren, yol tutuş ve hızlanma daha iyi olur.
muhtemel tek sorun 3008 ile kırda bayırda gezerken yaşanır.;)

InsMuh
29-02-2012, 10:39
muhtemel tek sorun 3008 ile kırda bayırda gezerken yaşanır.;)
ah hocam nerdeeee! asfalttan indiğimiz mi var.

taner hocam cevaz verdi. bakalım ömer ne diyecek.

baragat
29-02-2012, 10:40
Güzel Ve Faydalı Paylaşım Taner Abi Teşekkürler..

Yaza Doğru 5008'e 17 İnç Orjinal Jantından 18 inç Orjinal Lincacabur Takabilirim..

mygold
29-02-2012, 11:21
ozkancım ben abanta 18lık ıcın hazırlık yapıyorum bence sende abanta yetıstır beraberce ankara cıkarması olur. ufukta takmıstı 18 lerı bılıyorsun.

baragat
29-02-2012, 13:48
abi biliyosun öğrenci işi benimkisi.cok isterim buluşmada o jantlarla gelmeyi ..

Ozan
29-02-2012, 14:53
Harika ve kafadaki tüm soruları yanıtlayan bir bilgi.Eyvallah Hocam
18" ile 16" arasındaki %9 luk tüketim farklılığı ise çok iddialı bir yüzde.18"e geçtikten sonra ben bu kadar ciddi bir farkla karşılaşmadım.

Ömer Gedik
29-02-2012, 22:33
ah hocam nerdeeee! asfalttan indiğimiz mi var.

taner hocam cevaz verdi. bakalım ömer ne diyecek.

Yerinde olsam Exona ları hiç düşünmeden aracıma takardım. :) 235 45 18 :nargile

TanerHoca
01-03-2012, 12:02
Harika ve kafadaki tüm soruları yanıtlayan bir bilgi.Eyvallah Hocam
18" ile 16" arasındaki %9 luk tüketim farklılığı ise çok iddialı bir yüzde.18"e geçtikten sonra ben bu kadar ciddi bir farkla karşılaşmadım.

benzinli araçlarla dizel araçlar arasında değişim sonrarası oluşacak tüketim farkları kullanılan motorların doğası gereği aynı oranda olmayabilir.

Ufuk
01-03-2012, 15:51
benzinli araçlarla dizel araçlar arasında değişim sonrarası oluşacak tüketim farkları kullanılan motorların doğası gereği aynı oranda olmayabilir.

Ben 18".liklere Geçtiğimden Beri Ortalama Yakıt Tüketimi Şehiriçinde 7.4 ama bunda Kışın Etkisi + Kışlık Lastiklerin Etkisi olabilir.

TanerHoca
12-09-2012, 12:22
orjinali 16 lık olan jantlarını 19'a çevirmeyi düşünenler ilk mesajdaki yazıyı bir daha okusunlar. ;)

sinan34
12-09-2012, 17:38
Bakmakta fayda var.

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

mahmut
13-09-2012, 21:58
orjinali 16 lık olan jantlarını 19'a çevirmeyi düşünenler ilk mesajdaki yazıyı bir daha okusunlar. ;)
kimmis bu 19 a cevirmek isteyen:)

307bursa
28-09-2012, 09:48
ben 18 e çevirdim çokta memnunum araç dizel olduğundan yakıtta pek birşey farketmedi çünkü dizel araçların torku yüksek kaldırıyor hertürlü herkese tavsiye ederim

huseyinturk
13-12-2012, 12:52
18 kullanıyorum bende 1,4 dizel 307'mde. Şehir dışında fabrikanın verdiği 4lt/100km değerini yakaladım çorludan istanbula e5ten giderken.. Sağ ayak bileğime 2 gün kramp girdi o ayrı :) 70-100 arası seyrettim. Uzun yolda yakıta etkisi yok, taban genişliyor tamam ama noktasal basınç azaldığından aynı hesaba geliyor. Kısaca taşınan yük aynı yük sonuçta.

Şehir içinde fark var, özellikle araç soğukken hissettiriyor jantlar kendini.

Sağladığı yol tutuşu, fren mesafesi anlatılamaz derecede iyi. görüntüde cabası zaten. Konfor kaçıyor o ayrı ama 40 yanak ile 50 yanak arasındada çok bir fark olduğunu sanmıyorum. O yüzden şahsen ben 307'ye yine jant alsam yine 18 alır binerim diyorum.