Babazula yorumlarınız çok doğru.
Printable View
Babazula yorumlarınız çok doğru.
Son takılan buji daha kaliteli görünüyor aslında bunlar 100000 km ömürlü fakat çok kısa kmlerde bozuluyorlar bende buji bitmesi kaynaklı yolda kaldım krılma değil bildiğin buji ateşlemiyor ücretsiz buji değişimi yazılım yapıldı ozamandan beri sıkıntı yok 32 b32 binde araç.
Merhaba,
Servisten öğrendiğim kadarıyla bu motorlarda buji kırılma sorunu yaşanıyor o yüzden bujileri değiştiriyorlar.Benim tekleme sorunum motorun kurum tutmasından kaynaklı olduğu anlaşıldı.Yeni yazılımla beraber hata kodlarında bile çıkıyormuş kurumlaşma sorunu olduğu.Muhtemel piston veya segman üretim hatasından kaynaklıymış.Motoru komple garantiden değiştirdiler.Umarım tekrarlamaz.
Merhaba Arkadaşlar,
yetkili serviste motor içi temizlik uygulaması var motor içi karter vs. Kimyasal bir sıvı ile makinaya bağlanarak temizleniyor ben dün bakım esnasında bunuda yaptırdım.
Herkese merhaba. Otomatik araç bakıyoruz şuanda, özellikle eşim için. Peugeot 208 1.2 110hp eat6 hoşumuza gitti. Donanım olarak, motor olarak, ekonomi olarak ve daha önce yarı otomatikten ağzı yananlar olarak Eat6 da hoşumuza gitti. Tabi bunlar hep kağıt üstündekiler. Araştırmaya başladım ve korktum açıkçası. Şanzıman titremesi, buji kırılması, piston segman kaçırması, motor değişimine kadar giden olaylar söz konusu. Ne yapacağımı bilemedim açıkçası. Tam otomatik klasik tork konvertörlü şanzıman kullanan araçlar da düşünebiliriz ama açıkçası onlar hoşumuza gitmiyor. Ayrıca motor olarak ve yakıt ekonomisi olarak da iyi değil. Ne yapsak bilemedim...
Alacağınız araç ne olursa olsun, umarım güzel günlerde kullanırsınız.
Kararınıza olumlu ya da olumsuz etki etmek istemem, ancak küçük bir düzeltme yapmak istiyorum. EAT6 Tork konvektörlü bir şanzıman. Dolayısıyla Tork konvektörlüler hoşunuza gitmiyorsa, EAT6 veya şimdilerde EAT8 çıktı, onlar da hoşunuza gitmeyecektir.
Şanzımanları ksıaca şöyle sıralayabiliriz:
1- Manuel: Fazla söze gerek yok, kullanıcının debriyaj yardımı ile vites değiştirdiği şanzıman diyebiliriz.
2-Robotize: Manuel tabanlı sadece debriyaj işini otomatik olarak yapan vites kutuları. Bir ara çok modaydı.
3- Çift kavramalı: Özellikle VAG Grubu araçlarla ünlendi. DSG adıyla tanındı. Bir vitesteyken diğerini önceden ayarlayıp geçişleri olabildiğince sarsıntısız yapan bir şanzıman. Kuru tipleri ve yanılmıyorsam son zamanlarda da yağlı tipleri ile piyasada bol miktarda var. 2 kavrama esası üstüne kurulmuş. Teknik sıkıntı oranı yüksek olsa da vites geçişleri sarsıntısız.
4- Tork konvektörlüler: Bizim araçlarda da kullanılan, en klasik otomatik şanzıman türü. ZF özellikle (Alman şanzıman üreticisi) sağlamlığı ileün yapmış bir vites kutusu. Masrafı düşük, uzun yıllar sorunsuz kullanıma uygun. Eski yıllarda fazla yakıt tükettirdikleri için çokça eleştirilen bir şanzıman. Ancak son yıllarda gelişmeler ile hem ekonomi, hem hissedilmeyen vites geçişleri ile piyasada daha da sevilen bir vites kutusu haline geldi. Peugeot'larımızda Japon AISIN firmasının ürettiği EAT6 ve EAT8 ler kullanılıyor. Hidrolik sistem ile vites geçişlerini sağlayan bir yapısı var.
5- C V T : Daha çok uzak doğu araçlarında tanınan bir şanzıman. Kısaca 2 kasnak ve bir kayış ile çalışan şanzıman diyebiliriz. Araç hızlandıkça hidrolik basınç yardımıyla kasnakların çapları büyüyüp küçülüyor ve böylece araç motor devri ayarlanmış oluyor. Genel olarak sonsuz vites gibi bir şekilde anlatılıyor. Sonsuz vites diyenler de var.
Bu konularda çok daha detaylı bilgileri internetten elbette bulabilir ve karşılaştırabilirsiniz. Peugeot 8 seri araçları ile şanzıman konusunda da çok yol katetti ve artık hemen hemen hiç bir yerde şanzıman arızası veya şikayetleri ile öne geçmediğini çok rahat söyleyebilirim.
Motor konusunda ise 1.2 Litrelik benzinli motor 2 yıl üst üste Avrupa'da yılın motoru seçildi.
Ama genel olarak eksik bilgi, önyargılarla bir çok kişi hala son gelişmeleri hiç takip etmeden karalama paylaşımları yapıyorlar. O nedenle test sürüşleri yapmanızı, kararınızı denemelerden sonra, ihtiyaçlarınıza göre belirlemenizi öneririm.
Teşekkürler açıklamalar için. Aslında haklısınız EAT6 da tork konvertörlü. Diğer kastettiğim ve 208 1.2 110hp turbo aracı kıyasladığım araçlar mesela Hyundai i20, Kia Rio gibi. Peugeot ile ilgili zaman zaman bazı platformlarda forumlarda, şikayet var sitesinde bazı şeyler var. ister istemez korkuyor insan görünce. 208'e muadil araçlarda pek öyle arıza vs duymuyoruz, okumuyoruz. Ha onlar kusursuz mu, elbette hayır. Ama olay bir gıcırtı gelmesi, bir yerden rüzgar alma konuları değil. Motor değiştirenler var, piston segmanları kaçırıyor, çekiş düşüklüğü, yağ eksiltme, tekleme, silkeleme, buji arızaları vs vs ... bunlar ciddi masraf açabilecek konular. Gönül ister ki sıfır araç alabilelim ama maalesef bütçemize göre sıfır araç alamıyoruz. Alırsak da en boş, en ucuz modeller. Açıkçası sıfır boş ve yürümeyen bir araç alacağıma, donanımı zengin, yürüyen, daha kaliteli olarak gördüğüm 208 1.2T alalım diye düşündüm. Test sürüşleri de yapacağız tabi, denemeden olmaz.
Buji değişimi yapılalı 5000 kilometre oldu en ufak bir sorun yok şimdilik. Motor ve şanzıman çok stabil problemsiz çalışıyor.
En son guncelleme (bulten) ne zaman geldi nasil ogrenebiliriz?
Aracımızla ilgili ücretsiz/garantiden parça değişikliği, ya da güncelleme vs olduğunu servisi aradığımızda söylüyorlar mı, şase numarası versek?
Bir de tam otomatiğe çok aşina değilim, bir sürtme sesi geliyor sanki, spor moda alınca daha fazla geliyor gibi. Bu normal mi?
Araç ilk çalıştığı zaman biraz sallantılı çalışıyor, devir oynuyor hafif, ısınınca geçiyor gibi. Bu normal mi?
Forum çok yavaş ve tenha :) Kimse yok galiba.
https://www.youtube.com/watch?v=OKqXb-9mVpI
Bu konuda bilgisi olan var mı arkadaşlar? Triger 180.000'de değişmesi gerekirken 50bin'de değiştirmek gerekiyor... Attığım linkteki kişinin diğer videoları da var.
turbo basıncını çok erken veren ve çok hızlı dönen küçük turbolara sahip yeni nesil düşük hacim turbo motorlarda ise aslında elektronik çok noktalı enjeksiyon ile on yıllar önce unutulmuş bu düşük devirde kendiliğinden erken ateşleme sorunu bazı motorlarda yeniden hortladı. Büyük ihtimalle de çok nadiren de de olsa çoğu motor bunu ara ara yapıyor, çok hafif bir tekleme ve klik sesi pek önemsenmiyor, arabanın altına taş çarptı falan diye bile düşünülebilir. En kötüsü ise vuruntunun üst ölü noktaya çıkarken olması, yani tam sıkıştırma esnasında uzun sürekli bir yüksek basınç biniyor pistonlara, bunu bildiren bir arıza ışığı da yanmıyor. Buda tam anlamıyla motor katili denebilecek bir durum.Yine de araba sürekli düşük devirlerde zorlanmıyorsa ve motorun tasarımında ana bir hata yoksa genellikle ciddi bir problem olmaması lazım demek isterdim ama genellikle otomatik şanzımanlar araçları düşük devirde tutmaya kalibre edildikleri için siz istemezseniz de bu durumu yol açabilecek pozisyona sokabiliyorlar motorları. Küçük hacim turbo araçlarda düşük devirlerde seyrediliyorsa bile hafif gazlarla ilerlemek lazım, zaten yetecek kadar torku verebiliyorlar. Yağın niteliği ve değişim aralığı da çok önemli.
Arkadaşlar donanım haberde bir servis çalışanı yazısından alıntıdır çok güzel özetlemiş.
Lspi diye geçen problem yazılım, buji, yeni geliştirilen yağlar ile büyük ölçüde çözülebiliyormuş. Wv, opel daha bir çok marka bu sorunu yaşıyor. Ayrıca bizim otomatik araçlarımızda sport sürüş modu şanzımanın küçük vites nispeten yüksek devir ile çalışmasını sağlayarak bu problemin azaltılmasına fayda sağlayabilir. Ben bir aydır sport sürüş modunu daha fazla kullanmaya başladım özellikle araç yüklü iken uzun çıkılan bayırlarda daha önemli. Ben yazılım buji değişimi ve bakımdan sonra bir sıkıntı yaşamadım.
Lspi konusunu araştırdım. Aynen dediğin gibi, küçük hacim motorlarda, düşük devirde ve yüksek viteste giderken ani gaza yüklenmelerde bu sorun oluşuyor olabilir. Buna dikkat etmek lazım. Opel grubunda Dexos 2 diye Lspi'ye karşı motoru koruyan bir yağ kullanılıyor. Bazı yağların üzerinde de Dexos2 ibaresi var. Acaba bizim araçlara yağ koyarken de onlardan mı koymak gerek? Yani daha mı iyi olur?
Buji kırılma olayı da çokça duyduğum ve okuduğum bir sorun. Bunun da Lspi ile ilgisi var mı acaba? Piston üstünde meydana gelen aşırı basınçlı bir patlama buji kırıyor olabilir mi?
Merhaba total quartz yağlar bu problem için geliştirildi.
Bugün otobanda geçenlerde olan şey oldu tekrar. Araç düşük devir, yüksek viteste hızlanmaya çalışırken kerkinme oluyor. Yani 5. veya 6. viteste giderken hızlanmak için gaza yüklenince biraz, araçta 1-2 saniye süren titreme oluyor, gaz keser gibi, ya da ateşleme sağlıklı olmuyor gibi, sonra yine hızlanmaya devam ediyor. Bu agresif kullanımda olmuyor, yani atıyorum 3. viteste yüklenince ya da 4. viteste olmuyor. Spor modda zaten olmuyor, en azından şimdilik olmadı. Bunu daha önceki Thp motorlu aracımda da yaşamıştım, hızlanırken alt devirdeyken basarsanız kerkinme oluyor 1-2 saniyelik.
Tekrar merhabalar arkadaslar uzunca bır zaman beklemıs ve bekletmiş oldum kusuruma bakmayın lutfen. En son yazpılan buji değişimi ve yazılım güncellemesi sonrasında aynı sorunu 1 kere yaşamış ve bunu zaten once ki mesajımda da yazmıstım. Peki en son yazdıgım mesaj 04-10-2018 den sonra bir daha bu durumu yasamadım. Ama rolantıde hafif bozukluklar( öezellikle rolantide hafif vuruntu) , yakıtı 1 lıtre fazla yakma olayı devam etti.Peugeot fransa da çalışan muhendis arkadasımla konustum bu sureçte (normalde sallamam boyle seyler aracı satar geçerim ama hanım cok sevıyor dıye dokunmuyorum) 1.2 motorlarda bu tarz sıkayetlerı cok aldıklarını hatta daha once sızlerınde soyledıklerı sıkıntıları dıle getırdı. Kendısı motor uzerıne calısmıyor sadece duyduklarını belırttı. Bana map ve maf sensorlerını temızle dedı.
Not: map sensoru motora giren hava basıncını ölçer, maf ise havanın kütlesini ölçer.
Tabi araç garantili olduğundan ve servis deki arkadaslarda boyle bır durumu istemediklerin dolayı is başa düstü. Öncelikle özelikle ve özellikle LIQUI MOLY HAVA AKIŞMETRE TEMİZLEYİCİ alınması lazım sakın BALATA SPREYİ veya KONTAK TEMİZLEYİCİ ile yapmayın 3-5 aya kalmaz sensorlerı elınıze alırsınız.Sonra aracın lifte kaldırılması lazım (sensorlerden biri alt tarafta) ki sensor cıkartılabılsın sonra ust taraftadaki motorun solunda ki diger sensor cıkartılıp. Biraz once soyledıgım spreyle iyice temızlenmesi lazım. yaklasık 1 saat tam kurumadan sonra tekrar takılacak. Ben bu uygulamayı (eskı ustamın atolyesınde musterı yokken kendım yaptım siz ustanıza da yaptırabılırsınız) fotolarını en kısa zamanda yüklerim. Bu 4 aylık süreçde bir daha böyle bir durum ile karsılasmadım ama arkadasım bana yaz aylarını bekle bır daha yaparsa durum farklılasabılır dedı. Gelelım yakıt olayına ortalama 0.8 - 1 lt civarı daha az yakmaya basladım. Peugeot turkıyede bu konu ile ilgili olan dosyam halen acık yaz aylarını beklıyorum.
Not_2: necdetpek arkadasın yazdıgı''Ama genel olarak eksik bilgi, önyargılarla bir çok kişi hala son gelişmeleri hiç takip etmeden karalama paylaşımları yapıyorlar.'' yazıya katılmıyorum. Ben niye halen kullandığım ve (eşim sebebiyle bile olsa) satmadıgım aracı kötüleyim ki. Neyse o artı 'sı ile eksi'si ile durum böyle. Sormak istediğiniz bir durum olursa seve seve yardımcı olmaya calısırım.