Sayfa 1/3 123 SonSon
52 sonuçtan 1 ile 20 arası
  1. #1
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok

    Otomatik vites geçiş problemi (ÇÖZÜLDÜ)

    Herkese merhaba;
    Yeni aldığım aracımda bugün şehir içinde
    2. vitesten 3. vitese geçişte sürekli sanki araba debriyajlıymış gibi boşa gaz yedi (1-2 sn) ve sonra 3 e geçti
    tabi bu geçiş sırasında vuruntu yaptı doğal olarak,
    denedim sadece 2->3 geçişinde var 4->3 veya 3->2 geçişinde problem yok
    D konumu veya Manuel (Tiptronik) konumu farketmiyor, ara ara problemsiz geçiyor ama yapmaya başlayınca hep yapıyor,
    tam gazda da veya en küçük gazda kullanımda da aynı durum var.
    Dediğim gibi 1200 km kullandım hiç yapmadı bugün oldu, yapmadığıda oluyor.
    Ustaya sordumm telefonda şanzuman yağ değişim zamanı gelmiş olabilir dedi, fakat yanına gittim durumu görünce
    prayermi platin mi plaka mı ne dedi hatırlamıyorum ama takım halde değişmesi gerekir dedi, ama bu şekilde 40-50 km daha kullanabilirsin
    sadece 2->3 geçişinde dikkat et dedi, masraf olarakta 2.500 - 3.500 arası değişebilir dedi.
    Yani usta hemen değişelim durum kötü gibi fırsatçılık yapmadı sağolsun dürsütçe bana durumu anlattı. Şu an yapacağın masraf ile 30 bin km sonra yapacağın veya tamamen arıza durumuna geçtiğinde yapacağın masraf aynı olur dedi.

    Biraz uzunca durumu anlatmak istedim kusura bakmayın.
    Sizinle de paylaşıp değerli yorum, fikir ve önerilerinizi almak istiyorum.
    Şimdiden teşekkürler...
    Konu avcifurkan tarafından (14-01-2013 Saat 09:00 ) değiştirilmiştir. Sebep: Çözüldü
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  2. #2
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Mesajlar
    20

    Ynt: Otomotik vitesi geçiş problemi

    Geçmiş Olsun Aynı durum VW Passat'99 Aracımızda da mevcut ancak yagını değiştirdikten sonra azaldı gibi oldu geçmedi buraya transmisyon yağını önce değiştirin demek için girmiştim zira ara gazı problemi oldugunu okuyunca vazgeçtim çünkü ustanız teşhisi koymuş galiba yapılabilecek iki durum var Arabayı satmak ya da değiştirmek.

    Yalnız Değişim ücreti çok pahalıymıs bu parçanın ne olduğunu tam adını ve görevini anlatabilirseniz ne olduğunu daha iyi kavrayabiliriz.

    Lütfen Yaşadığınız gelişmeleri bizimle paylaşmayı unutmayınız.

  3. #3
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Gelişmeleri sizinle paylaşacağım,
    bir önceki mesajımda 40-50 km demişim usta 40.000-50.000 km dedi.
    Bakalım nasıl gelişecek durum. Bu arada arabaya alıştım ve sevdim bu durum beni soğutmadı uzun süre binmek için aldım daha uygun fiyata araştırılırsa bulunabilir gibi geliyor. Yaptırıp kullanmayı düşünüyorum.
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  4. #4
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Bugün yaptığım yaklaşık 40 km lik deneme ve testlerimde problemi başka bir boyuta taşıdım diyebilirim şöyle ki;
    araç çevre yolunda motor sıcaklığı 80'i geçmedi, ve bütün durup (denemek için birçok kez sağa çekip tekrar kalktım) kalkmalarımda dip gaz ve normal gaz basışımda, tiptronikte veya D konumunda hiçbir sorun çıkarmadı smile.gif

    Şehir içine geçtim yavaş kullanım ve motor sıcaklığı 90'ı göstermeye başladı, farkettim yapmaya başladı.
    Vuruntunun sebebini buldum motor 2->3 geçişinde boşa gaz yiyormuş gibi geldiği için ben gazdan ayağımı çekiyordum vurma ve sarsıntı bu sırada oluyordu, inadına gaza basış ayarımı hiç değiştirmeden (dip gazda da normal gazda da) defalarca denedim en ufak bir sarsıntı veya vuruntu olmadı tek sıkıntı o boşa gaz yeme durumu var, istanbul'da otomatikçi bir ustaya telefonda durumu izah ettim arıza bilgisayara bağlanmadan birşey diyemem ama beyinde ki ayarlardan olabilir dedi.

    Şimdi durum bu vuruntu benim ayağımı korkup gazdan çekmemden ve bu sıradada vitesin yerini bulamamasından (benim düşüncem) kaynaklanıyormuş. Şanzımanda vuruntu falan yok yani.
    İşin özü şu an itibariyle problemim 2->3 geçişinde devir saatinin bir miktar boşta kalması (fazladan boşa gaz yemesi).
    Umarım anlatabildim.
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  5. #5
    Yönetici Ömer Gedik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    11.938
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Marka
    Peugeot
    Model
    308

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Bu şanzımanlar genellikle söküldüğünde durum net olarak ortaya çıkıyor. Maalesef tamir masrafları da oldukça yüksek. 40-50 bin km çok fazla söylenmiş bir değer gibi geldi. Aracınız kaç km'de?
    Forum Otomotiv Peugeot&Citroen Özel Servis&Orjinal Yedek Parça

    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 239,000 km

    Artık herkes merak ediyor evet ilk sahibiyim.

  6. #6
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Mesajlar
    20

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Unutmayin ki aracinizin motoru isindiginda Sanzimani ve diger hidrolik sivilarida yuksek sicakliklara erisir,

    Bahsettiginiz problem ayni benim passat'ta yasadigim probleme benziyor, Ancak arac hala kullaniliyor hangi 40 hangi 50 bin km bitti. Ayni Sorun devam ediyor gibi sanziman yagini daha uygun bir yag ile degistirmekte fayda var, bizde bu degisimden sonra arac daha az silkelemeye basladi 2 - 3 gecisinde, Cok buyuk masraflar yapmadan evvel Sanziman yagini tamamen yenilemekte fayda oldugunu dusunuyorum. Benim Yasadigim bu gecis arkadan bir arac vuruyormus gibi tak ediyordu sanziman yagi degisiminden sonra oldukca yumusadi. Arac Km ve yasi hakkinda bilgi verebilirmisiniz ?

  7. #7
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Araç orjinal 106.000 km'de son tespitimle benim için ve araç için sorun yok gibi,
    vuruntu yok sadece gaz problemi onuda İstanbul'a gittiğimde bir göstereceğim bakalım,
    burdan yine paylaşırım.

    Evet yağ değişimini bende düşünüyorum, Yetkili servis bunlarda yağ değişimi olmuyor dedi, ne zaman arıza verirse o zaman değişir dedi, bence çok saçma, hiçbir yağ ne olursa olsun ömürlük değildir ve bir ömrü vardır.
    Siz zaten periyodik olarak şanzıman yağını değişmezseniz tabiki arıza verir ve o zaman değişirsiniz
    Yetkili servide böyle diyince zaten sevmiyorum yetkili servisleri iyice ayar oldum
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  8. #8
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Mesajlar
    20

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Aslinda Sizinde verdiginiz sorunun cevabi cok basit. Neden degistirmiyorlar, Fren Hidroligi Olsun Direksiyon Hidroligi Olsun, Ya da sanziman yagi olsun, Nedeni Risk ve Iscilik Maliyeti. Bu Isleri yapmak riskli bu nedenle Servis Muduru ya da En iyi ustalari bu ise veriyor servis, bu da bu ustanin zamanini aliyor, Servis bu isi yapmakla yukumlu aslinda ama iyice ariza cikartip tamamen soymak varken neden bu ise yanasayim mantigi isliyor ne yazikki siz, bu servisi istediginiz takdirde yapmakla yukumluler.

  9. #9
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Alıntı aLLyC Nickli Üyeden Alıntı
    Aslinda Sizinde verdiginiz sorunun cevabi cok basit. Neden degistirmiyorlar, Fren Hidroligi Olsun Direksiyon Hidroligi Olsun, Ya da sanziman yagi olsun, Nedeni Risk ve Iscilik Maliyeti. Bu Isleri yapmak riskli bu nedenle Servis Muduru ya da En iyi ustalari bu ise veriyor servis, bu da bu ustanin zamanini aliyor, Servis bu isi yapmakla yukumlu aslinda ama iyice ariza cikartip tamamen soymak varken neden bu ise yanasayim mantigi isliyor ne yazikki siz, bu servisi istediginiz takdirde yapmakla yukumluler.
    Katılıyorum şanzıman yağ değişimi en falza 300-400 Tl olabilir dediler (litre fiyatı ve işçiliği fazla olduğu için) ama şanzıman revizyonu servislerde 3.000 TL'den başlıyor.
    Sorsanız yağ değişmediği için değil hatalı kullanımdan olmuş derler...
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  10. #10
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Bügün yetkili servise götürdüm anlattım sadece şehir içinde oluyor dedim, çevre yolunda test ettik hiçbir sorun yok,
    aracı bilgisayara bağladılar hiçbir sorun algılanmadı, anlıyacağınız problem mekanik dediler, bunun için şanzımanı açmaya değmez, eğer ciddi sıkıntı yapmaya başlarsa o zaman gelin dediler (çok şaşırdım ben hemen indirelim parçaları değişelim toplamda bu kadar tutar tuttu diye bir süreç bekliyordum)
    Acaba tanıdık pug otomatikçisi varmıdır
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  11. #11
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Arkadaşlar;
    Şanzumanı kontrol ettirmeyi ve gerekn ne varsa yaptırmayı düşünüyorum,
    İstanbul'da özellikle Peugeot otomatikten anlayan (AM6) tanıdığınız bir usta varsa adres telefon bilgilerini verirseniz çok sevinirim
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  12. #12
    Yönetici Ömer Gedik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    11.938
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Marka
    Peugeot
    Model
    308

    Ynt: Otomatik vites geçiş problemi

    Otomatik işi yaptıracaksanız mutlaka Parlarlı ya bir uğrayın derim. Fatih usta konuya hakimdir. Otomatik şanzımandan anlar. Şanzımanı bir ustaya gönderip yaptırıyor ama aklımda yok ismi şu an.
    Forum Otomotiv Peugeot&Citroen Özel Servis&Orjinal Yedek Parça

    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 239,000 km

    Artık herkes merak ediyor evet ilk sahibiyim.

  13. #13
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok
    Dün şehir içinde acelem olduğu için biraz sıkıştırmak zorunda kaldım aracı, motor sıcaklığı 97 derece (motor 70-80 derece civarındayken hiç bu problemi yapmıyor) civarında idi ki;
    daha önce 2 den 3 geçerken yaşadığım problem 4 ten 5 e geçerkende kendini belli etti.
    Motor ısındıktan sonra bunu yapmasının sebebi ne olabilir? Hep aklıma yağ geliyor ama.
    Sanırım yaz bitmeden şanzımancıya uğramak farz olacak.

    İstanbul'da özellikle peugeot otomatik şanzımanlardan anlayan bir usta arayışına gireceğim bildiğiniz bir yer varsa veya bulabilirsek çok iyi olur. (Yetkili servise gitmeyi düşünmüyorum)
    Yönlendirmelerinizi bekliyorum.

    Not: Bizim araçtaki şanzımanın kodu AM6 ve 6 ileri tiptronik.
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  14. #14
    Yönetici Ömer Gedik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    11.938
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Marka
    Peugeot
    Model
    308
    avcifurkan konuyu tekrar okudum da hiç motor ve şanzıman kulaklarını kontrol ettirdin mi bunlarda benzer şekilde vuruntu yapmasına sebep olur. Özellikle vites geçişlerinde vuruntu yapar.

    Şanzımanda sorun olduğunda basınç kaybı uyarıları vermeye başlar bunun için yağ ve elektrovana değişimi yapıyorlar bu işlemde tam çözüm olmadığı takdirede şanzıman revizyonuna gidiliyor.

    Faydalı olması dileğiyle...
    Forum Otomotiv Peugeot&Citroen Özel Servis&Orjinal Yedek Parça

    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 239,000 km

    Artık herkes merak ediyor evet ilk sahibiyim.

  15. #15
    Moderatör Bekir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12-2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.022
    Meslek
    PHILIPS YETKİLİ SERVİS
    Marka
    Peugeot
    Model
    406
    Bahsettiğiniz probleme benzer şeyi 406 aracımda bende yaşadım önce nadiren 2. vitesten 3 e geçerken tak diye bir ses gelerek araç sabit bir viteste kalıyor ve şanzıman uyarısı veriyordu stop edip çalıştırdığımda düzeliyordu derken sürekli yapmaya başladı ve gösterdiğim bir usta bilgisayardan hataları okuduğunda arıza nın ömerinde dediği gibi elektro valf lerin yağ basıncını iyi yapmadığını söyledi tabi yinede değişip denemeden başka olasılıklar her zaman vardır diyerek valf leri yağı değişti ve sorundan kurtuldum. Umarım sizinde böyle bir işlemle en makul fiyata sorununuz hallolur.
    GREENCAR 406 SV BVA


  16. #16
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    08-2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    119
    Meslek
    Bilgisayar Müh.
    Marka
    Mercedes
    Model
    yok
    Alıntı Ömer Gedik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    avcifurkan konuyu tekrar okudum da hiç motor ve şanzıman kulaklarını kontrol ettirdin mi bunlarda benzer şekilde vuruntu yapmasına sebep olur. Özellikle vites geçişlerinde vuruntu yapar.

    Şanzımanda sorun olduğunda basınç kaybı uyarıları vermeye başlar bunun için yağ ve elektrovana değişimi yapıyorlar bu işlemde tam çözüm olmadığı takdirede şanzıman revizyonuna gidiliyor.

    Faydalı olması dileğiyle...
    vuruntu bazen oluyor, asıl problem geçiş sırasında boşa gaz yiyor (kaydırma yapıyor dediler).

    Alıntı Bekir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz probleme benzer şeyi 406 aracımda bende yaşadım önce nadiren 2. vitesten 3 e geçerken tak diye bir ses gelerek araç sabit bir viteste kalıyor ve şanzıman uyarısı veriyordu stop edip çalıştırdığımda düzeliyordu derken sürekli yapmaya başladı ve gösterdiğim bir usta bilgisayardan hataları okuduğunda arıza nın ömerinde dediği gibi elektro valf lerin yağ basıncını iyi yapmadığını söyledi tabi yinede değişip denemeden başka olasılıklar her zaman vardır diyerek valf leri yağı değişti ve sorundan kurtuldum. Umarım sizinde böyle bir işlemle en makul fiyata sorununuz hallolur.
    Öncelikle ECU da hiçbir arıza kaydı yok, şanzıman ısınınca problem olması beni düşündürüyor acaba yağ değişimi kurtarır mı diye.
    Fakat görüştüğüm birkaç yer hidrolik valf grubunun değişeceğini söyledi (2.800 TL)
    birkaçı da hem hidrolik valf grubunun hemde içindeki balataların değişmesi (revize) gerektiğini söyledi. (3.500 TL)
    Bir yer ise elimde sıfır AM6 şanzıman var dedi (6.000 TL), bu yer sadece valf grubunu değişerek problem bir süreliğine çözülebilir fakat ilerde revize edilirse valf grubu tekrar değişecektir falan dedi.

    Meblağlar çok yüksek, önümde 3 seçenek var
    1- Aynen böyle kullanmaya devam edip ne zaman ciddi ciddi sorun çıkarsa yaptırmak
    2- Herşeyden önce yağ değişimi yapıp bir denemek (400 TL)
    3- 1 sene bekleyip sıfır şanzımanı alıp takmak.
    Konu avcifurkan tarafından (09-05-2012 Saat 08:37 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme
    2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV

  17. #17
    Acemi Üye Roadrunner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02-2012
    Mesajlar
    75
    Meslek
    İnşaat
    Marka
    Peugeot
    Model
    407
    Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım otomatik vites bu tip arızalarda hep kapalı kutu biraz şans işi eşime yıllar önce 2001 model 206 otomatik aldığımda sonradan fark ettikki araba ısınınca vites geçişlerinde vuruntu yapıyordu meğer satan bu yüzden satmış bende çok uğraştım yağı değişti valfler değişti olmadı en sonunda çıkma şanzuman aldım sonrada sattım şimdi fiesta var bu yazıyı yazarken eşim dediki bu da yapıyor eyvahlar olsun aynı maraton başlamasın tekrar
    2006 407 1.6 HDİ Executive obsidien siyah 06 xx 407

  18. #18
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    05-2012
    Mesajlar
    2
    Marka
    Peugeot
    Model
    307
    Benim de bir 307'im var otomatik vites benzinli. Özellikle yokuş çıkışlarda otomatik vites fonksiyon hatası veriyor. Koruma moduna alıyor. Sonra stop edip baştan çalıştırınca geçiyor. Yokuş çıktığım yollarda yaşamak çok sıkıcı oluyor. Düz yolda da bazen bunu yapıyor. Konu ile ilgilenmeye yeni başlayacam. Sakarya'da ve İzmit'te iki tamirhane ismi aldım. Vakit ayırıp gezmeyi düşünüyorum. İlk olarak yağını değiştireceğim. Kanaatimce selenoid valflerden kaynaklanıyor ama. Uzun süre yarım debriyaj yapıyor çünkü.

    www...com

    Arkadaş yaklaşık olarak benim yaşadığım sorunu yaşamış. Belki benzer sorunu olan arkadaşlar vardır diye paylaşmak istedim.
    Konu Ömer Gedik tarafından (27-06-2012 Saat 12:58 ) değiştirilmiştir.

  19. #19
    Yönetici Ömer Gedik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    11.938
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Marka
    Peugeot
    Model
    308
    Aramıza hoşgeldiniz. Lütfen forum kurallarını okuyup kendinizi tanışma bölümünde tanıtınız.
    Forum Otomotiv Peugeot&Citroen Özel Servis&Orjinal Yedek Parça

    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 239,000 km

    Artık herkes merak ediyor evet ilk sahibiyim.

  20. #20
    Yönetici Ömer Gedik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    11.938
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Marka
    Peugeot
    Model
    308
    Mustafacan

    Otm. vites aracınızda ki sorunun çözümü için öncelikle aracınız makineye bağlanır ve hata okunur. Muhtemel hata Yağ Basınç Kayıplarıdır. Bunun çözümü için öncelikle Şanzıman Elektrovanası ve Şanzıman Yağı değiştirilir. Bu kesin çözüm olmayabilir. Genellikle karşılaşılan durumda elektrovana ve yağ değişiminden bir süre sonra şanzıman revizyon istemektedir. Konuyu okur iseniz zaten benzer anlarımları göreceksiniz.
    Forum Otomotiv Peugeot&Citroen Özel Servis&Orjinal Yedek Parça

    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 239,000 km

    Artık herkes merak ediyor evet ilk sahibiyim.

Sayfa 1/3 123 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •