Test araçları DS DS7 Crossback BlueHDI 180 Performans Line EAT8 ile Peugeot 3008 GT BlueHDI 180 EAT6

DS SUV arenasına girişi ortalığı karıştıracak ve segment yıldızı olan 3008 ile karşı karşıya geldi.Bu kuzenler arası savaşta en güçlü dizeller eşleşti.DS'nin ilk küresel modeli olan DS7 Crossback tamamen yeni ve markanın sunduğu son concept modelleri olan DS Divine ve DS E-Tense otomobillerinden ilham aldı.Artık DS'nin Citroen ile bağlantısı yok.Bu karşılaştırma için en sportif adayları seçtik.Renklerde ise DS7'nin kırmızı rengi için 1000 euro , 3008 GT'nin iki tonlu(Coupe Franche) boyası için 1450 euro ekstraları var.

DS7 çok çekici .Aracı kilitlediğinizde bir sinematik far ile karşısındakini etkiliyor.Bu arada farlar elmas gibi görünüyor.DS7 oldukça yüksek bir sürüş konumu sağlıyor , bu sayede yola hakim oluyorsunuz.3008 ise bir otomobil hissi veriyor.Koltuklardaki yan destekler çok iyi.Küçük direksiyona sahip olan 3008 sürüş zevkini yaşamak için adanmış.

İlk turları attığımızda 3008 GT inanılmaz bir çeviklik ve iyi bir yol tutuş sağlıyor.Direksiyonun sertleşmesini ve motorun hızlı tepki vermesini aynı zamanda yapay motor sesini duymak için sport modunu aktive etmeniz gerekiyor.Bu işlem 3008'i bir adım ileriye taşıyor.

DS7 'de sport moduna sahip ancak sonuç iyi değil.Virajlarda pek iyi tat vermiyor.Dinamik açıdan rekabet etmesi zor fakat DS7'nin özellikleri başka yerde.
DS7'ni tadını çıkarmak için sürüş modunu konfor olarak seçmek gerekiyor.DS'nin aktif süspansiyonu(Performance Line seçeneğinde standart) bizi hayrete düşüyor.Paris sokaklarında tümsek ve kaldırımları üzerinde etkisi yüksek.Ön camda bulunan kamera ile yoldaki herşeyi algılar ve sizi uyarır.DS7'nin üstündeki 235/50/19 Continental ContiSport lastikler ile yoldaki kusurları hissettirmiyor bunun büyük ölçüde aktif süspansiyon ile bağlantısı yüksek.
İki motorda 2.0 BlueHDI 180 hp. 400Nm tork ve Stop&Start sayesinde çok iyi bir güç ve performans sağlıyor.Ancak ikisininde kusurları var bu kusur ise çok fazla ses oluşu ama bunu DS7'de aza indirmek mümkün tabi , bunun için 250 euro'luk opsiyonel camlar sayesinde.

3008 GT'de EAT6 ile sürüş zevkini güçlendiriyor ama DS7'de ki EAT8 kadar değil.Şubay ayında ise 3008 GT EAT8 şanzımana kavuşuyor.DS7 'nin EAT8'i dinamik bir sürüş ve daha verimlilik sağlıyor ama EAT8'in tüketime ve hızlanmaya fazla bir faydası yok , iki araçta da tüketim olarak 7lt'nin biraz üstünde ortalama sağladık.3008 GT 0'dan 100e 8.9 saniyede ulaşırken , EAT8'li DS7 9,9 sn.de ulaşıyor.
3008'in i-cockpit'i başarılı DS7'de ise 12 inçlik dokunmatik ekranı ve küçük ayrıntılarıyla lüks bir konuma geldiği ortada.Alcantara özellikle performans Line versiyonunda gurur veriyor.Kristal setli multimedya sistemi , lüks saat yapımında kaplama tekneği olan Guilloche kumandalar ve orta konsolda BRM saat.

DS7 teknolojik olarak 3008'den daha zengin.DS7'de bulunan DS Active Süspansiyon, DS Night Vision ve DS bağlantılı pilot.
DS7 , 3008'den 12cm daha uzun ve 6 cm daha geniş bu nedenle DS7 daha ferah.

Fiyatlara gelirsek DS7 performans Line EAT8 modeli 46.200 Euro'dan başlıyor bizim test aracımız ise 53.000 euro'dan yüksek.DS gece görüş sistemi(360 derece görüş paketi) 1250 euro , DS bağlantılı pilot 1650 euro , Focal ses sistemi 1000 euro , sunroof 1450 euro , kırmızı renk 1000 euro ayrıca küçük eklerle 8.000 euro'luk opsiyonel donanıma sahip.
3008 GT ise 42.050 euro'dan başlıyor test aracımız ise 48.000 euro civarında.

Sonuç;
5000 euro pahalı olmasına rağmen DS7 teknolojik donanımlarıyla ön planda.Peki DS7 Crossback mi ? 3008 GT mi ? Seçim zor.Konforlu ve son teknoloji ile donatılmış bir SUV istiyorsanız DS7 , sürüş keyfi veren bir araç istiyorsanız 3008 GT.geniş ve etkileyici istiyorsanız DS7 , uygun fiyat arıyorsanız 3008 GT. Eğer birini seçmek gerekiyorsa DS7 lüks bir atmosferin içinde yolculuk etmek ve etkilemek için çok iyi bir seçenek.(Bizler BRM saati ve farları çok etkileyici bulduk)test:largus