PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni 301in fiyatları ve detayları açıklandı.



Ömer Gedik
24-03-2017, 07:20
Peugeot 301'in makyajlı versiyonu satışa sunuldu. Yeni 301 1.2 VTI 82 hp ve 1.6 HDI 92Hplik motorlarla pazarlanmaya devam edecek.


Access modelinde artık arka camlar elektrikli olarak alınabiliyor. Ayrıca Bluetooth paketi ile hem radyo ünitesi hem de grafik ekran geliyor. Bu paketle ayrıca arka hoparlörler de alınmış oluyor.

Üst donanım seçeneği olan Allure modelinde 7" kapasitif ekran ve geri görüş Kamerası standart sunuluyor. Navigasyon ise Opsiyonel. Ekran ve Geri görüş Kamerasını Active modelinde opsiyon olarak almak mümkün. Bu ekran Mirrorscreen özelliğini de barındırıyor.

Bir diğer yenilikse Allure modelinde artık Yarı deri döşeme opsiyonu sunuluyor olması...

Gelelim fiyatlara

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170324/1c74c58557aaba1ffc2dfaf6759680b2.jpg

Sent from my SM-N920G using Tapatalk

CaglarB
24-03-2017, 16:19
76 bin tl'ye 301 :) 2016 model allure sıfır km kalan araçlar 63-65 bin tl şu anda.
Sıfır araç almak gerçekten artık çok anlamsızlaştı, kur etkisi alım gücümüzü ve Türk lirasının değerini nasıl düşürdü görüyoruz.
72 bin tl ye full highline passat 2.0 tdi alınıyordu bir zamanlar bir finansçı olarak üzüldüm doğrusu.

tsinanb
24-03-2017, 19:05
76 bin tl'ye 301 :) 2016 model allure sıfır km kalan araçlar 63-65 bin tl şu anda.
Sıfır araç almak gerçekten artık çok anlamsızlaştı, kur etkisi alım gücümüzü ve Türk lirasının değerini nasıl düşürdü görüyoruz.
72 bin tl ye full highline passat 2.0 tdi alınıyordu bir zamanlar bir finansçı olarak üzüldüm doğrusu.
Çok haklısınız fiyatlar çok uçtu. Renault sembol 73.000 tl den başlıyor fiyatları aklım almıyor

SM-G935F S7 Edge cihazımdan gönderildi.

HarunHoca
25-03-2017, 07:11
Gönlüm sıfır araç istese de bu fiyatlarla imkansız. B segmenti düşük bütçeler için üretilmiş sözde bizim gibi orta direk alıcılar için üretilmiş bir araç idi. Şu an ise ulaşılmaz bir noktada, en iyisi kendi 301 lerimizin kıymetini bilip yola devam etmek. Yine de bir bayide incelemek istiyorum.

NecdetPek
25-03-2017, 16:29
Gönlüm sıfır araç istese de bu fiyatlarla imkansız. B segmenti düşük bütçeler için üretilmiş sözde bizim gibi orta direk alıcılar için üretilmiş bir araç idi. Şu an ise ulaşılmaz bir noktada, en iyisi kendi 301 lerimizin kıymetini bilip yola devam etmek. Yine de bir bayide incelemek istiyorum.

Bu fiyatları gördükçe temiz ikinci el araçlar gözüme daha da bir güzel görünüyor.

Sıfır 301 için istenen paraya üst sınıf ikinci el bir çok marka ve model araç rahat alınır. Harun Hoca'nın dediği gibi B segment araçlar alınabilir, kullanılabilir ve satılabilir olmalı.

Dövizdeki artışın çok etkili olduğunu düşünüyorum ama yine de bu fiyatlar çok fazla. Zaten son araçlarımda hep 2. el tercih ettim ama artık sıfır araç almak iyice hayal oldu denebilir.

mygold
25-03-2017, 21:13
fiyatlar inecektir kampanyalar olur.. ama bu makyaj 301 cok yakıştı 301 alınacaksa bu sekliyle alınmalı :havali

HarunHoca
25-03-2017, 21:20
fiyatlar inecektir kampanyalar olur.. ama bu makyaj 301 cok yakıştı 301 alınacaksa bu sekliyle alınmalı :havali

İnecek de ne kadar inecek üstad? Tamam makyajlı kasa daha güzel ama fiyat çok şişik, alınabilir olması için bir 10 bin tl daha az olmalı bence. Şu fiyat etiketiyle alınabilir durumda değil, insan bu fiyata bunu alacağına bir iki yaşında C segmenti bir araç alır paşa paşa kullanır.

mygold
25-03-2017, 21:43
İnecek de ne kadar inecek üstad? Tamam makyajlı kasa daha güzel ama fiyat çok şişik, alınabilir olması için bir 10 bin tl daha az olmalı bence. Şu fiyat etiketiyle alınabilir durumda değil, insan bu fiyata bunu alacağına bir iki yaşında C segmenti bir araç alır paşa paşa kullanır.
hocam peugeotun işi bu onceden yuksek fiyatla çıkıyor sonradan düşürüyor.. fiyatı rakipleri olan symbol .c-elyese vb belirleyecektir.

HarunHoca
25-03-2017, 21:48
hocam peugeotun işi bu onceden yuksek fiyatla çıkıyor sonradan düşürüyor.. fiyatı rakipleri olan symbol .c-elyese vb belirleyecektir.
Umarım dediğim gibi 10 bin düşer ve nisbeten alınabilir hale gelir. Ancak symbol fiyatının da çok düşük olmadığını düşünüyorum.

SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ömer Gedik
25-03-2017, 22:10
Hepinizi anlıyorum ancak hangi sıfır araç ucuz ki? Alım gücümüzü düşünerek bütün araçlar bana pahalı geliyor artık :(

Sent from my SM-N920G using Tapatalk

HarunHoca
26-03-2017, 08:00
Evet tamam bizim alım günümüzde bir sorun var farkındayım. Ancak hep söyledim 301'i iyileştirme konusunda çok fazla beklentide olmayalım diye. Çünkü her iyileştirme maliyet o da fiyat artışı demek. Bir led gündüz farı bir aslan parçası arka far grubu bir 7 inç ekran koydular fiyat nerelere geldi. Bu araç ekonomik bir araç olmalıydı. Ivır zivirli araba alacak olsam, koltuğu parça derili araç alacaksam o güce sahipsem gider astra alırım jetta alırım. Size iyilik de yaranmıyor araç sınıf atladı yine beğenmiyorsunuz demeyin zaten sorun aracın sınıf atlamaya çalışması. Bu fiyat politikası 301 için olmamış. Alım gücümüz düşük ise araç da bizim seviyemize uygun donanım, görsellik ve malzeme kalitesi ile çıkmalı idi dolayısıyla fiyatı uygun olmalı idi.

NecdetPek
26-03-2017, 11:10
Hocam haklısın. Diğer yandan satın alma güçlerimiz de zayıf. Bu da doğru.

Ama unutmamaız gereken bir kaç nokta daha var. Çok kısa bir süre içinde dolar 2.80 lerden 3.70 lere yükseldi. Euro da da durum farklı değil. Bu doğrudan ithal ürünlerde fiyatlara yansıdı.

Ayrıca vergi politikaları var. Korkunç vergiler ödüyoruz. KDV, ÖTV, Plaka, Sigorta, Yıllık vergi vs.vs. Araçların gerçek fiyatlarına rahatlıkla alabilecekken, araçtan fazla vergi vermek zorunda kaldığımız için giderek daha alt sınıf araçlara yönelmek zorunda kalıyoruz.

Hasbelkader uzun süreler yurt dışında bulunma şansım oldu. Hiç bir yerde böylesine vergi görmedim. Yakıttaki vergilerden de söz etmek bile istemiyorum.

Dolayısıyla bizim gariban satın alma gücümüz ne yapsın. Doğrudan vergiye gidiyor büyük kısmı. Aslında araçların fiyatları hiç yüksek değil. O fiyatlara alabilseydik. :)

ssgti
26-03-2017, 12:29
Maalesef fiyatlar çok yükseldi... Vergilerin artması, dövizin yükselmesi etken. Bu durumu fırsata çevirip fiyat yükselten firmalarda diğer etken.
Babama sıfır 2016 Fiat egea lounge 1.6 dizel aldık. Bu aracın fiyatıda 74 bin lira olmuş...

CaglarB
27-03-2017, 09:02
Gerçekten anlamak imkansız, dolar arttı, kur arttı vs diyoruz bunlar en büyük etken ama, birazda satıcılarda doymak bilmeme durumu var. Örneğin aktif iriyıl'da 2016 model sıfır classic edition plus sedef beyaz 308 var. epeydir takipteyim niyet etmiştim vs. aracıın fiyatı 78-80-82-88 bin oldu araç satılmıyor epeydir. Ama benim aracıma hep 45 veriyor bu süreçte :) kendi ucuz kurdan stoguna koyduğu araba kur artışından etkileniyor fakat benim aracımın fiyatı hep sabit. Yerseniz tabi :) Yukarı da hocamın da dediği gibi herkes aracına sahip çıksın dostlar, sevin sarılın, kıymetini bilelim :)

_EsaT_
27-03-2017, 14:49
Makyaj ile birlikte 115 'lik motor kullanılsa ve otomatik seçeneği olsaydı çok satar bence.

HarunHoca
27-03-2017, 19:12
Araç zaten hafif ve çok dengeli değil, yüksek hızlarda ve yanal rüzgarlardan olumsuz etkilenirken daha fazla güce ihtiyacı olduğunu sanmıyorum. Otomatiğe lafım yok ama daha güçlü olmasından ziyade daha dengeli ve stabil bir araç olması için gerekenler yapılmalı.

tekkral34
28-03-2017, 20:46
301 Symbol gibi araçların liste fiyatlarına çok takılmayın. Filo araçları olduğu için yazılandan epey uyguna alınabiliyor. 2016 model araç satan bayi var şu an adını hatırlayamadım 55.000 TL'ye Active paket veriyor.
Keza Renault bayilerine gidin 53 54 e dizel Symbol alırsınız. Mevcut düzenlemede fiyatlar %50 ÖTV'ye takılıyor 40 bin ham fiyatı aştığı için. İndirimlerle %45'e geriliyor. Bu da ayrı bir etken. Allure paket 301'in ham fiyatı 42 - 43 civarına denk düşüyor şu an.

Bu araçta beklenen 1.6 BlueHDI 100 PS motordu. Citroen C3'e geldi. Peugeot 208 ve 2008'de de mevcut fakat ETG6 yarı otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor. Anladığımız ya uzun bir süre ya da hiçbir zaman Türkiye'ye Elysee ve 301 için bu motor gelmeyecek. Fakat 1.6 Benzinli 115 PS motor ve EAT6 tam otomatik kombinasyonu gelebilir. Böyle bir duyum aldım. Fiyat olarak avantajlı olabilir az yol yapanlara.
Ayrıca araçta dişe değer benim gördüğüm tek iyileştirme arka koltuk kafalıklarıydı. Haricinde tasarımsal değişiklikler sözkonusu sadece. Bagaj aynı yine tam açılmıyor zamanla aşağıya düşecek eğilimi vardı. Rüzgar sesi ve genel yalıtımda iyileşme yok. Yol tutuşunda bir artı göremedim. Opsiyon olarak sunulanlar kullancıların 3. parti olarak alıp yaptırabileceği donanımlar. Tipik makyaj operasyonu geçirmiş zaten bu nedenle fazlasını beklemek doğru olmaz.
Stoplar güzel fakat 208'deki gibi bile değil yani LED yok. Benimkilerle değiştirme hülyasına kapılmıştım ama değecek bir şey göremedim. 600 TL gibi bir fiyattan bahsedildi üstelik :)
Kısaca mevcut 301'i değiştirmeye değecek hiçbir şey yok.

Ömer Gedik
29-03-2017, 07:15
1.6 BlueHDI motor maliyetler ve ülkemizdeki vergilendirme sistemi sebebiyle getirilmiyor. Avrupa'daki gibi daha düşük emisyon daha düşük vergi olsa o da gelirdi. Bu anlamda Peugeot TÜRKİYE eğer aracın euro5 motoru bulunuyorsa onu getirmeye devam ediyor. Bittiğinde bluehdı gelir.



Sent from my SM-N920G using Tapatalk

ssgti
29-03-2017, 07:33
Bu kasanın sadece makyaj geçirdiğini göz önünde bulundurmak gerekir. Farı, panjuru, döşeme rengi gibi ufak tefek değişikliklere gidilir. Bu arada göz boyamak için bir iki teknolojik yenilikte koyulur. Bazende aracın sevilmeyen bir yönü veya arıza çıkartan sorunları varsa iyileştirmeye gidilir.
Bütün markalar bu şekilde müşterilerinin gözünü boyar.
Yapısal değişiklik arayanlar boş yere aramasın. Maliyet kaygısıyla Hiç bir marka yapmaz...
Makyajlı clio ile makyaj öncesi dikkatlice bakılınca anlaşılıyor. hyundai İ30 da makyaj sadece ön panjur kromlarının düz hale getirilmesiyle oldu...Polo nun makyajlandığını çoğu kişi fark bile edemedi :) En azından 301 makyajlı olduğunu belli ediyor :)

HarunHoca
29-03-2017, 11:36
Bu kasanın sadece makyaj geçirdiğini göz önünde bulundurmak gerekir. Farı, panjuru, döşeme rengi gibi ufak tefek değişikliklere gidilir. Bu arada göz boyamak için bir iki teknolojik yenilikte koyulur. Bazende aracın sevilmeyen bir yönü veya arıza çıkartan sorunları varsa iyileştirmeye gidilir.
Bütün markalar bu şekilde müşterilerinin gözünü boyar.
Yapısal değişiklik arayanlar boş yere aramasın. Maliyet kaygısıyla Hiç bir marka yapmaz...
Makyajlı clio ile makyaj öncesi dikkatlice bakılınca anlaşılıyor. hyundai İ30 da makyaj sadece ön panjur kromlarının düz hale getirilmesiyle oldu...Polo nun makyajlandığını çoğu kişi fark bile edemedi :) En azından 301 makyajlı olduğunu belli ediyor :)
Söylediklerinizde haklısınız, yani makyaj denilince bir iki göz boyamak için yapılan dokunuştan öte bir şey beklememek lazım ve bu bağlamda 301'e diğer markalardan fazla dokunuş bile yapıldı diyebiliriz. Ancak sorun bence burada başlıyor, bu aracın makyajdan çok yol tutuş ve rüzgardan etkilenme gibi rüzgar sesi alma gibi sıkıntıları olma hali var. Kalkıp da C veya D segmentinde bulunan donanım veya malzeme kalitesi beklemek, güzel bir işçilik beklemek gerçekçi olmaz. Ancak yalıtım konusunda ve özellikle yol tutuş konusunda güvenli bir araç olmasını istemek sanırım haklı bir talep olur.
Makyaja gelince, ön görünüm olarak daha yakışıklı olmuş, arka kafalıkların tümleşik yapıdan kurtulması mantıklı, ancak bagaj kapağına bir amörtisör uydurmak mümkündü peugeot için veya ön yolcu koltuğuna emniyet kemeri uyarıcısı koymak. Ama tercih etmemiş, neticede rakipleri de benzer kıvamda. Ve elbette çok pahalı B segmenti orta direk insanına hitap eden bir araç olarak.

ssgti
29-03-2017, 12:00
Harun hocam rüzgar sesi benim aracımda yoktu. Şu anki 2008 imde rüzgar sesi daha baskın. Bunun aynası daha büyük haliyle ses daha fazla hissediliyor. Belki sizin aracınızla alakalı sorun olabilir. Bu arada 301 den daha yoğun rüzgar sesi 508'de var. Motor seside 301'de normal hatta rakiplerinden az bile...Bu arada makyajla süspansiyon da iyileştirmeler olduğu söyleniyor

HarunHoca
29-03-2017, 13:19
Harun hocam rüzgar sesi benim aracımda yoktu. Şu anki 2008 imde rüzgar sesi daha baskın. Bunun aynası daha büyük haliyle ses daha fazla hissediliyor. Belki sizin aracınızla alakalı sorun olabilir. Bu arada 301 den daha yoğun rüzgar sesi 508'de var. Motor seside 301'de normal hatta rakiplerinden az bile...Bu arada makyajla süspansiyon da iyileştirmeler olduğu söyleniyor
Ben aslında rüzgar sesinden hiç rahatsız değilim, sadece forumumuzda olsun diğer forumlarda olsun rüzgar sesinden rahatsızlıklar dile geliyordu. Benim asıl şikayetim 120-130 dan sonra yolda gezinme, daha doğrusu asfalta yapışamama olayı. Onu da 120 den yükseğe çıkmamakla çözdüm. Ancak bir de yanal rüzgarlardan fazlaca etkileniyor, yanımdan bir otobüs veya yüksek hızlı bir araç geçtiğinde onun girdabından olsa gerek direksiyon hakimiyeti zorlaşıyor, şöyle bir gezinme isteği hasıl oluyor. belki bu durum benim aracıma ait bir durumdur bilemiyorum. Ne motor sesi ne de rüzgar sesi ne malzeme kalitesi ne de işçilik beni rahatsız etmiyor. tek derdim hız yükselince kendimi güvende hissedememek.

ssgti
29-03-2017, 13:28
Ben aslında rüzgar sesinden hiç rahatsız değilim, sadece forumumuzda olsun diğer forumlarda olsun rüzgar sesinden rahatsızlıklar dile geliyordu. Benim asıl şikayetim 120-130 dan sonra yolda gezinme, daha doğrusu asfalta yapışamama olayı. Onu da 120 den yükseğe çıkmamakla çözdüm. Ancak bir de yanal rüzgarlardan fazlaca etkileniyor, yanımdan bir otobüs veya yüksek hızlı bir araç geçtiğinde onun girdabından olsa gerek direksiyon hakimiyeti zorlaşıyor, şöyle bir gezinme isteği hasıl oluyor. belki bu durum benim aracıma ait bir durumdur bilemiyorum. Ne motor sesi ne de rüzgar sesi ne malzeme kalitesi ne de işçilik beni rahatsız etmiyor. tek derdim hız yükselince kendimi güvende hissedememek.

Bu durumdan bende şikayetçiydim. Yumuşak süspansiyon, geniş yan yüzey ve yerden yüksek yapı burada etken. Kısa ve sert yay ile bu durumun önüne geçen kullanıcılar var...
Birde şu yönden bakmak lazım. Ülkemizde en yüksek hız sınırı otoyollarda ve 120 km sınır var. Kurallar içinde olunduğu içinde sıkıntı Yok. Zaten sıkıntı rüzgarlı havalarda 140 km den sonra başlıyor...
Bu araçta aile arabası olarak üretildiği için 120 km ve üstüne çıkanda azdır...

HarunHoca
29-03-2017, 15:28
Bu durumdan bende şikayetçiydim. Yumuşak süspansiyon, geniş yan yüzey ve yerden yüksek yapı burada etken. Kısa ve sert yay ile bu durumun önüne geçen kullanıcılar var...
Birde şu yönden bakmak lazım. Ülkemizde en yüksek hız sınırı otoyollarda ve 120 km sınır var. Kurallar içinde olunduğu içinde sıkıntı Yok. Zaten sıkıntı rüzgarlı havalarda 140 km den sonra başlıyor...
Bu araçta aile arabası olarak üretildiği için 120 km ve üstüne çıkanda azdır...
Araç aile arabası ve yüksek hız yapılmadığında sorun olmuyor doğru ama sorun şu ki herkes aile babası değil. Aramızda gençler var, çoğu zaman fütursuz ve tedbirsiz davranabiliyorlar, insan bundan korkuyıor. tamam araç güçlü, gaza basınca gidiyor torku iyi ama stabillik sorunu var, araç zorlandığında dağılabiliyor. Gençlere bunu anlatmak kolay olmuyor, örneğin benim gençler:(

ssgti
29-03-2017, 15:44
Eğer birisi macera arayacaksa yanlış seçim. Bunun için Peugeot firması rcz veya gti araçlar üretiyor. Bende aile babası olmadan önce gti araçlar kullanıyordum. Çünkü gti gibi araçlar hariç hangi marka olursa olsun limitlerde gidilemez. Çünkü limitte giden bir kişi mutlaka kaza yapacaktır. Gti gibi araçlarda limitler yüksektir. Yani süspansiyonu serttir, yere yakındır, frenler gibi bir çok aksamı çok daha ileri düzeydedir. Aile arabasıyla düşük süratlerde gidilmeli. Bu sadece 301 değil bütün aile araçları için geçerli...

NecdetPek
29-03-2017, 16:08
Eski yarama parmak basmışsınız. Yan rüzgarlar 301'in başının derdi bence. :yardim
Hatta sıralama yapsam 1 numaraya rüzgardan etkilenmeyi yazarım.

Çok zorlasanız sadece bir tane sorun bul deseniz yine bunu yazarım. Şehirler arası yollarda, açık ovalarda 120 ler hayal oluyor. Kışın rüzgarlı günlerinde Afyon Kütahya arasında, Balıkesir Bandırma arasında 70'lere falan düştüğümü ona rağmen rahat edemediğimi hatırlıyorum. Bu nedenle spor yaylara geçmiştim. YAylar geçekten faydalı olmuştu. Aynı yollarda benzer rüzgarlar altında 100-110 arasına çıkmak kolaylaşmıştı. Elbette azda olsa konfordan ödün vermeye yol açtı bu çözüm. Fazla kasisli yollarda yorucu oluyordu. Örneğin Aydın Antalya Korkuteline kadar olan yol insanı hoplata hoplata yoruyordu.

Bu soruna aero dinamik bir çözüm gerekiyor aslında. Ama bunun içinde aracın bir çok parçasının kalıbı değişmeli. Ciddi bir yatırım gerekecektir. Zaten o zaman başka bir araç haline gelir.

Ama şehir içinde kullanımda bu anlattığım sorunu hemen hemen hiç yaşamıyor insan. Bence 301 şehir içi için ekonomik ve kullanışlı bir araç.

Bu arada hemen belirteyim, rüzgardan şikayet ettiğim dönemlerde B sınıfı başka araçları da incelemek zorunda kalmıştım. Skoda Rapid yine rüzgardan etkileniyordu. Kullanmadım ama Seat Toledo için de benzer eleştiri yapan kullanıcılar tanıdım. Linea ve Egea denedim. Linea'yı hiç saymayayım. Egea da Balıkesir de rüzgarda şerit değiştirmek istiyordu.

Sonuç olarak B sınıfı araçların şehir içinde kullanılması gerektiğine karar verdim. Uzun yol sık gitmiyorsanız, ya da yaz ayları gezme amaçlı gidiyorsanız da sorun olmaz. Ama iş için sürekli binlerce km yol yapmanız gerekiyorsa üst sınıf araçlara ihtiyaç var. Ne yazık ki yollarda sürekli Symbol, 301, Linea şirket araçları görüyorum. araç fiyatları birinci öneme sahip olduğu için doğal olarak tercih ediliyorlar. Onların yanında şanslı olan şirket çalışanları Fluence kullanıyor. Bir kaç kere binmeme rağmen gerçek anlamda yol yapmadığım için açık alanda rüzgarla arası nasıl bilmiyorum ama B sınıfından daha iyi gibi gelmişti bana.

ssgti
29-03-2017, 16:58
Eski yarama parmak basmışsınız. Yan rüzgarlar 301'in başının derdi bence. :yardim
Hatta sıralama yapsam 1 numaraya rüzgardan etkilenmeyi yazarım.

Çok zorlasanız sadece bir tane sorun bul deseniz yine bunu yazarım. Şehirler arası yollarda, açık ovalarda 120 ler hayal oluyor. Kışın rüzgarlı günlerinde Afyon Kütahya arasında, Balıkesir Bandırma arasında 70'lere falan düştüğümü ona rağmen rahat edemediğimi hatırlıyorum. Bu nedenle spor yaylara geçmiştim. YAylar geçekten faydalı olmuştu. Aynı yollarda benzer rüzgarlar altında 100-110 arasına çıkmak kolaylaşmıştı. Elbette azda olsa konfordan ödün vermeye yol açtı bu çözüm. Fazla kasisli yollarda yorucu oluyordu. Örneğin Aydın Antalya Korkuteline kadar olan yol insanı hoplata hoplata yoruyordu.

Bu soruna aero dinamik bir çözüm gerekiyor aslında. Ama bunun içinde aracın bir çok parçasının kalıbı değişmeli. Ciddi bir yatırım gerekecektir. Zaten o zaman başka bir araç haline gelir.

Ama şehir içinde kullanımda bu anlattığım sorunu hemen hemen hiç yaşamıyor insan. Bence 301 şehir içi için ekonomik ve kullanışlı bir araç.

Bu arada hemen belirteyim, rüzgardan şikayet ettiğim dönemlerde B sınıfı başka araçları da incelemek zorunda kalmıştım. Skoda Rapid yine rüzgardan etkileniyordu. Kullanmadım ama Seat Toledo için de benzer eleştiri yapan kullanıcılar tanıdım. Linea ve Egea denedim. Linea'yı hiç saymayayım. Egea da Balıkesir de rüzgarda şerit değiştirmek istiyordu.

Sonuç olarak B sınıfı araçların şehir içinde kullanılması gerektiğine karar verdim. Uzun yol sık gitmiyorsanız, ya da yaz ayları gezme amaçlı gidiyorsanız da sorun olmaz. Ama iş için sürekli binlerce km yol yapmanız gerekiyorsa üst sınıf araçlara ihtiyaç var. Ne yazık ki yollarda sürekli Symbol, 301, Linea şirket araçları görüyorum. araç fiyatları birinci öneme sahip olduğu için doğal olarak tercih ediliyorlar. Onların yanında şanslı olan şirket çalışanları Fluence kullanıyor. Bir kaç kere binmeme rağmen gerçek anlamda yol yapmadığım için açık alanda rüzgarla arası nasıl bilmiyorum ama B sınıfından daha iyi gibi gelmişti bana.

Bandırma rüzgarı meşhurdur. Zaten çoğu yerde rüzgardan elektrik üreten pervaneler vardır. En son Balıkesir Bandırma arasında 5008'i kullandım rüzgardan 60-70 lere indiğimi bilirim... 301'lede hemen hemen aynı süratle gittim. Bu yolda zaten diğer araçlarda çok yavaş gidiyor...

NecdetPek
29-03-2017, 17:13
Bandırma rüzgarı meşhurdur. Zaten çoğu yerde rüzgardan elektrik üreten pervaneler vardır. En son Balıkesir Bandırma arasında 5008'i kullandım rüzgardan 60-70 lere indiğimi bilirim... 301'lede hemen hemen aynı süratle gittim. Bu yolda zaten diğer araçlarda çok yavaş gidiyor...

Aynı yolda sürekli gidip geliyorum. Yaklaşık 100 Km civarında ortalama hızlar tutturuyorum. Sanırım 5008 de yüksek araç o nedenle etkileniyordur.

308'e geçin :havali2 Bu kadar rahat edeceğimi biri önceden söylese inanmazdım.

ssgti
29-03-2017, 17:24
Ben Gönenli olunca o yolu ve o bölgeyi iyi bilirim. Eğer sağlam bir rüzgara denk gelirseniz ayakta bile zor durursunuz. Heleki yaz sonları sonbahar ayları daha da rüzgarlı olur. Kuzenimin 530d BMW si ilede rüzgarda aynı yolda 60-70 ile yolculuk yaptık. Tabii 5008 ve 301 süspansiyon ve geniş yan yüzey nedeniyle daha fazla etkileniyor. Bu yoldan rüzgarlı havada 2008 ile henüz geçmedim. Bu arada traktörümüzle çok bu yolu geçtim. :)

NecdetPek
29-03-2017, 17:32
:) Bende artık biraz oralı gibiyim. Yaklaşık 60 bin km yaptım 20 ayda. Bunun en azından 30 bin kmsi Bandırma Balıkesir, Mudanya Balıkesir arasındadır. Bunun da 20 bini 301'le 10'bini 308 le olmuştur. Karda, kışta, fırtınada, İDO çalışmadı diye İstanbul Balıkesir yolunda geçti. 308'le sorun yaşamadım hiç . Traktör'den sonra tek geçerim. :)

efecelebi
01-04-2017, 21:56
Sizler kadar bilgi ve tecrübe sahibi değilim fakat hakikaten rakamlar bana da çok yüksek geldi...

Bu aracı alırken bütçemi çok zorlayarak 40.000 sınırlarına kadar yaklaştım. 55.000 tl civarında 0 km 2015 model access 301 vardı. Az daha cikabilsem onu alırdım.

Makyaj çok yakışmış farlar tampon panjur ve gündüz farı değişikliği cidden güzel olmuş. Stoplar da fena değil ama ergonomi ye ve süspansiyona dair de birşeyler yapilmadiysa dediğiniz gibi göz boyamaktan öteye gitmez...

Harun hocamın​ sözünü rahmetli kayınpederimin sık söyledigi bir söz ile desteklemek istiyorum " bizim eşeğimiz elin atından iyidir"...