PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 308 tecrübelerim



graffspee
28-02-2011, 08:12
merhaba beyler, cuma günü itibariyle ben de aranıza katılmış durumdayım. 308, 112 hp auto6r comfort pack satın aldım, kısmetse bugün-yarın teslim edecekler. bendeniz istanbulda ikamet ediyorum. 27 yaşındayım. bu benim 3. aracım olacak. daha önce de 2006 307 1,4 comfort ve 2011 ssangyong actyon sports 4x4 kullandım. şimdi heyecanla yeni aracımı bekliyorum. kısaca kendimi tanıttıktan sonra barkaç adet soru sormak istiyorum.
1.arka cam ve arka yan camlara orijinal perde olabiliyor mu yoksa yapı marketlerde satılan vakum yardımıyla tutturulan perdelerden mi kullanıyorsunuz? orijinali varsa nerden temin edebilirim?
2.araçda gördüğüm kadarıyla park vitesi yok. yani aracı N ye alıp el frenini çekerek park ediyoruz dimi? bunun bi sakıncası varmı? başka türlü çözüm geliştirmiş olanınız var mı?
3.aldığım araç babylon kırmızı ve bildiğiniz üzere havalar baya kötü. boya koruma yaptırmayı düşünüyorum, önerilerinizi alabilirmiyim? kaça mal olur ve nerde yaptırılır?

şimdiden bu kadar soruyla katıldım, Allah sonumuzu hayır etsin diyorum:) ve hepinize tekrar selam edip cevaplarınızı bekliyorum.

TanerHoca
28-02-2011, 08:29
hoşgeldiniz.yeni aracınız hayırlı olsun.iyi günlerde kullanmanız dileklerimle.
boya koruma için ise ömerle iletişime geçmenizi tavsiye ederim.
şurada da 407 için yaptığı bir çalışma var ;)
http://www.forumpeugeot.com/index.php?topic=1689.0

ibosener
28-02-2011, 08:38
Aramıza hoşgeldiniz Graffspee. Yeni aracınızın sizi hep mutluluklara götürmesi dileklerimle.... Taner hocamın linkini verdiği araç oğluma aittir. Hocamın da belirttiği gibi bu konuda Ömer varken başkasını hiç tavsiye etmem.

Ozan
28-02-2011, 08:56
merhaba beyler, cuma günü itibariyle ben de aranıza katılmış durumdayım. 308, 112 hp auto6r comfort pack satın aldım, kısmetse bugün-yarın teslim edecekler. bendeniz istanbulda ikamet ediyorum. 27 yaşındayım. bu benim 3. aracım olacak. daha önce de 2006 307 1,4 comfort ve 2011 ssangyong actyon sports 4x4 kullandım. şimdi heyecanla yeni aracımı bekliyorum. kısaca kendimi tanıttıktan sonra barkaç adet soru sormak istiyorum.
1.arka cam ve arka yan camlara orijinal perde olabiliyor mu yoksa yapı marketlerde satılan vakum yardımıyla tutturulan perdelerden mi kullanıyorsunuz? orijinali varsa nerden temin edebilirim?
2.araçda gördüğüm kadarıyla park vitesi yok. yani aracı N ye alıp el frenini çekerek park ediyoruz dimi? bunun bi sakıncası varmı? başka türlü çözüm geliştirmiş olanınız var mı?
3.aldığım araç babylon kırmızı ve bildiğiniz üzere havalar baya kötü. boya koruma yaptırmayı düşünüyorum, önerilerinizi alabilirmiyim? kaça mal olur ve nerde yaptırılır?

şimdiden bu kadar soruyla katıldım, Allah sonumuzu hayır etsin diyorum:) ve hepinize tekrar selam edip cevaplarınızı bekliyorum.

Hoşgeldiniz aracınıza kazasız belasız kullanın.
Orjinal yan perdeleri ben kullanıyorum.Aracı alırken ben yan perdeleri mepa'dan almıştım:vantuzu yok:Cam fitilini arasına geçiyor ve söküp takması çok pratik:arka perdeleride yetkili servislerden yedek parça olarak alabilirsiniz:
aracı n'de park edebilirsiniz:isterseniz R veya A konumunda da park edebilirsiniz:R veya A konumunda parketmeniz daha sağlıklı olacaktır:

cmr_cihangir
28-02-2011, 09:01
Öncelikle forumumuza hoşgeldiniz. Babylone kırmızısı 308 :o Reis ağabeyin aracına kardeş geldi demek :D Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın. ;)

reisG
28-02-2011, 09:07
Aramıza hoşgeldiniz. Babylone kırmızı almakla nefis bir tercihte bulunmuşunuz. Bu renk ile heryerde farkediliyorsunuz. Boya koruma konusunda Ömer arkadaşımız size profesyonel anlamda yardımcı olacaktır.
Orjinal arka yan ve arka perdeyi Bayilerden alabilirsiniz. Ozan'ın söylediği gibi arka kapıların perdeleri cama birebir olarak içerden geçiyor. Perde takılı iken camı açmanız biraz riskli oluyor. açıp kapattıktan sıonra perdenin kenarları cam fitİllerine girerse fitili esnetiyor. Ama kullanım ve görüntü olarak süperdir. Arka cam perdesi ise 308 için özel kesimli ve rulo halde. arka pandizotun üzerine rulo sabitleniyor. perdeyi takacak kancalarda tavandaki iki plastik kapağa monte ediliyor. Ben hepsini set oalrak EFE oto Maslaktan almıştım. yan perdeler 112 tl arka perde 124 tl idi.....
İstanbul'da nerde yaşıyorsunuz. Bu arada nick name'iniz Graf Spee , Bu isim 2.Dünya savaşındaki Alman donanmasına ait ünlü Cep zırhlısının ismidir. Tarih ile veya denizcilik ile yakın ilgi var galiba?

ilkaysener
28-02-2011, 10:11
Reis abi belki de Almanlara ilgi vardır ;D Bu arada ForumPeugeot'a hoşgeldiniz.

Yasin CCK
28-02-2011, 10:45
Aramıza Hoşgeldiniz, keyifli forumlar...

Esat
28-02-2011, 10:49
Hayrılsı ugurlu olsun kazasız belasız sürüşler keyifli forumlar...

muhti
28-02-2011, 14:08
hoşgeldiniz, aracınız hayırlı olsun.. aracı park ederken n'de bırakmayın. a yada r konumunda bırakıp el frenini çekin. özellikle yokuşta kesinlikle n konumunda bırakmayın yoksa benim gibi ilk gün aracınızın başına gittiğinizde kötü bir sürprizle karşılaşabilirsiniz.

Gökay
28-02-2011, 15:47
Arkadaşlar araçta diyelimki şöför + 2-3 kişi var. Vitesi A yada R de bıraktınız indiniz.Tekrar binip A'ya aldığınızda çat diye ses gelebiliyo.

Ben hep N de bırakıyorum o yüzden :) Yokuşa park etmek kısmet olmadı henuz o yüzden bişi demiycem :)

cmr_cihangir
28-02-2011, 16:47
Jakar1, bende senin gibi (yokuştada park etsem!) vitesi N konumunda bırakıyorum. Sıkı bir şekilde el frenini çekince yokuşta da sorun olmuyor :)

muhti
28-02-2011, 16:59
açıkcası 1400 kg olan araçlarımızı yalnızca el freninin gücüne bırakmayın derim. sonuçta bende konuyu açan arkadaşın bizlere yönelttiği soruyu aracı teslim alırken bayime yönelttim park modu yok ilk kez yarı otomatik kullanacağım bir bilgim yok nasıl park edeceğiz diye bana da n de bırakmam ve el frenini çekmem gerektiği söylendi. ilk uyguladığımın sabahı aracımı 1 metre kadar kaymış ve öndeki aracın arka tamponunda buldum belli ki ufak ufak salmıştı araç kendini cünkü en ufak bir çizik dahi yoktu. ama önünde araç olmasa ne olurdu düşünmek bile istemiyorum. hemen servise gittim el freni ayarını yaptılar ve yokuşta eğer burnumuz aşağı bakıyorsa r de yukarı bakıyorsa a da bırakmam söylendi. o gün bugundur de hiçbir sorun yaşamıyorum. düzlükte n de bırakın ama yokuşta tavsiye etmiyorum bizzat kendi başımdan geçen olayı paylaştım. zaten kitapçıktada bu şekilde geçiyor olması lazım. ister n konumunda bırakın el frenini çekin yada a veya r konumunda bırakın (bu şekilde araç yerinden kıpırdatılamaz) diye de özellikle belirtiliyor olması lazım.

cmr_cihangir
28-02-2011, 17:13
açıkcası 1400 kg olan araçlarımızı yalnızca el freninin gücüne bırakmayın derim. sonuçta bende konuyu açan arkadaşın bizlere yönelttiği soruyu aracı teslim alırken bayime yönelttim park modu yok ilk kez yarı otomatik kullanacağım bir bilgim yok nasıl park edeceğiz diye bana da n de bırakmam ve el frenini çekmem gerektiği söylendi. ilk uyguladığımın sabahı aracımı 1 metre kadar kaymış ve öndeki aracın arka tamponunda buldum belli ki ufak ufak salmıştı araç kendini cünkü en ufak bir çizik dahi yoktu. ama önünde araç olmasa ne olurdu düşünmek bile istemiyorum. hemen servise gittim el freni ayarını yaptılar ve yokuşta eğer burnumuz aşağı bakıyorsa r de yukarı bakıyorsa a da bırakmam söylendi. o gün bugundur de hiçbir sorun yaşamıyorum. düzlükte n de bırakın ama yokuşta tavsiye etmiyorum bizzat kendi başımdan geçen olayı paylaştım. zaten kitapçıktada bu şekilde geçiyor olması lazım. ister n konumunda bırakın el frenini çekin yada a veya r konumunda bırakın (bu şekilde araç yerinden kıpırdatılamaz) diye de özellikle belirtiliyor olması lazım.


Sevgili muhti, aslında bizim N konumunda sıkıntı yaşamamız ileride de sorun olmayacak anlamına gelmiyor. Doğrusu senin bahsettiğin şekilde olmalı. Bu hususa bundan sonra daha dikkat edeceğim Verdiğin bilgi için teşekkürler ;)

graffspee
01-03-2011, 10:30
hepinize gösterdiğiniz ilgi sebebi ile çok teşekkür ederim. 2 gündür evde olmadığımdan ve iş yerinde internet kullanamadığımdan cevaplarınızı görememiştim. Allah nasip ederse bugün yada yarın aracın plaka işlemleri bitiyormuş. aktif iriyıl öyle söyledi. istanbulda ümraniyede oturmaktayım. aracı teslim alırken perdeleri de alayım diyorum. cam filmi düşünüyodum aslında ancak forumda okuduklarım sonrasınında vazgeçtim. boya koruma için ömer beyle görüşücem inşallah. aktif iriyıl park sensörü hediye etti ancak sensörler inşallah tampon rengindedir diye düşünüyorum. kırmızı bi arabada siyah park sensörünü bir kez görmüştüm, gerçekten çok kötü duruyor. bir de mesafe göstergeli mi yoksa sadece sesli uyarı şeklinde mi olacak bilmiyorum. artık alınca görcez inşallah. eğer sensörler siyah ise sizce orada gövde rengine boyatabilir miyim? bir de düzgün yaparlarmı? ayrıca tampon ve yan çıtaları da gövde rengine boyatmak istesem düzgün yapan bir yer tavsiye eder misiniz ve de kaça mal olur?
sanırım yine bir çok soruyla başınızı ağrıttım, cevaplarınızı merakla bekliyorum.
bu arada evet graff spee alman donanmasının önemli bir parçasıydı. tarihle ilgim amatör olarak var ancak vakit bulursam derinlemesine okumak isterim.
saygılar

reisG
01-03-2011, 11:50
Comfort pack paketli aracınız olacağından tampon koruma şeritleriniz de siyah renk olacaktır. Bu yüzden arka sensörlerin siyah renk durmasın da bence pek kötü bir durum olmuyor ben boyatmadım ama zevk meselesi bence serviste boyatın, en güzel çözüm o olur. Serviste takılan sensörler made in china olan ve daha sonra çok çabuk bozulma eğilimi gösteren sensörler oluyor. Ve çoğunlukla ekran olmuyor sadece sesli ikaz veriyor. Bence aktifi bir arayın ve bir iyilik yaptınız bari tam olsun deyip cenmax'ın ekranlı arka park sensörlerinden takıverin deyin.Ekranı da dikiz aynası üstüne koyarlarsa süper olur.
Graf Spee konusunda biraz daha bilgi vermek gerekirse, 1.Dünya savaşı sonunda imzalanan Versay antlaşmasına göre Almanlar 10.000 dwt un üzerinde ağırlığa sahip savaş gemisi üretmeleri yasaklanmıştı.Ama Almanlar ufak hileler ile 13.000 tonluk dizel jeneratörlü ve ozamanın dizel teknolojisine göre inanılmaz bir hız olan 28 deniz mili hıza sahip cep zırhlılarını ürettiler.
Tonajı 13.000 ton olan gemilerde 28 mil sürat sağlayan dizel jeneratör ve ana makine. önde ve arkada 3 erli tarette toplam 6 adet 28 cm.lik ana toplar, dörderli borda ateşi yapabilecek 8 adet 15 cm.lik toplar 8 torpido kovanı uçaksavarlar ve bir adet Aroda keşif uçağı bulunuyordu. Ayrıca Almanların keşfi olan basit bir radar cihazı da mevcuttu.3 kardeş (sister) cep zırhlısının isimleri 1-Deutschland sonradan isimi Lützow olarak değiştirildi.2-Graf Von Spee 3-Admiral Scheer'di.
1-Lützow savaşın ilk yıllarında K.Atlantikte bir akın yaptı iki düşman gemisi batırdı.sonra üssüne döndü.
2-Graf von Spee Güney Atlantikte İngilizleri şaşkına çeviren bir akın yaptı.Kumandanı çok zeki bir komutandı. 4,5 aylık akında 50.000 ton ağırlığında 9 düşman gemisi batırdı. Sonunda neredeyse ,İngiltere'nin tüm Atlantik donanması Graf von Spee'nin peşine takıldı. Montevideo açıklarında kendisinden çok daha büyük ve güçlü 3 İngiliz kruvazörüyle savaştı onlara ağır hasar verdirirken kendisi de ağır hasar gördü. O tarihte tarafsız olan Montevideo limanına sığındı.İngilizler geminin kaçmaması için ablukaya başladılar. Geminin ele geçmemesi ve mürettebatın kurtarılması için Hitler'in emri ile gemi batırıldı. Geminin Kumandanı bu emri askerlik şerefine bir leke olarak kabul ettiğinden gemisini batırdıktan sonra intihar etti. Graf Von Spee nin limanda kurtarma çalışmaları halen devam etmekte olup gemiden çıkarılan pek çok malzeme ve ağır toplar adına yapılmış müzede sergilenmektedir.
3-Adını, önceki dönem Alman Deniz Kuvvetleri komutanından alan Admiral Scheer, zırhlısı ise bir örneğini Rauf Orbay'ın efsane Hamidiye Zırhlısı ile yaptığı akın harekatının bir benzerini, Atlantik ve Hint Okyanuslarında yaptı.En tehlikeli, macera ve gurur dolu bu harekat sonunda Kumandanı T.Krancke komutasındaki Scheer cep zırhlısı tek başına 21 düşman gemisini batırdı ve zaptetti. Bu unutulmaz akının ardından yakalanmadan Kiel deki üssünü döndü. İngilizler defalarca bu gemiyi yok etmek için hava akını düzenlediler. Scheer batmak bir yana, uçaksavarları ile pek çok düşman uçağını düşürdü. 9 Nisan 1945 tarihinde bu sefer bakım için uçaksavar topları sökülmüş durumda olan Scheer 'e bir hava akını daha düzenlendi. Bu sefer ağır bombardıman altında kalan gemi Kiel 'de rıhtımda iken alabora oldu ve battı. Denizlerde mağlup olmayan efsane zırhlının kaderi kıyıya bağlı olarak batmak oldu. Sonraları alınan kararla iç liman toprakla dolduruldu. Scheer'in enkazı çok sevdiği denizden uzakta toprağın içinde gözlerden uzak durumdadır.
Tarihe meraklı olanlar bu akının birebir güncesini okumak isterlerse www.gittigidiyor sitesinde şansları varsa cep zırhlısı kitabını alıp okusunlar. Biz Türkler gibi savaşçı bir ırkın denizcilerinin yaptığı bu başarılı seferi okurken heyecan içinde kalacaksınız.

kürşatalp
01-03-2011, 19:39
Aracınız hayırlı olsun graffspee.Reis abi birde bu almanların ,DKM Bismarck diye bir zırhlısı varmış Kraliyet donanmasını perişan etmiş 2.dünya savaşında,oda sağlam bir aletmiş herhalde...Merak edenler için biraz ayrıntı var linkte http://tr.wikipedia.org/wiki/DKM_Bismarck

graffspee
01-03-2011, 19:58
hitlerin emriyle kendini batırırken dedin de aklıma yakın geçmişte rus nükleer deniz altısı kursk geldi. o da amerikanın bütün yardım edelim demelerine rağmen resmen bütün sırları ile ölüme terkedildi. amerikanlar da ruslar da çok sırlı toplumlar...

Ozan
01-03-2011, 20:22
Arkadaşlar araçta diyelimki şöför + 2-3 kişi var. Vitesi A yada R de bıraktınız indiniz.Tekrar binip A'ya aldığınızda çat diye ses gelebiliyo.

Ben hep N de bırakıyorum o yüzden :) Yokuşa park etmek kısmet olmadı henuz o yüzden bişi demiycem :)

Bir kaç ufak tavsiye.
Jakar
Aracı stop etmeden önce el frenini çek.Vitesi boşa al.Stop ettikten sonra aracı A veya R konumuna al.Sesten eser kalmayacaktır.
Kesin çözüm.
Düz vitesle aynı mantık.Bu şekilde park edersen aracın ağırlığını vites kutusuna değilde el frenine vermiş olursun.El freni kaçırma yapsa bile araç viteste olduğu için sorun olmayacaktır.(Tabiki yokuş 80 derece değilse)

γuяdaeя
01-03-2011, 20:34
Bir kaç ufak tavsiye.
Jakar
Aracı stop etmeden önce el frenini çek.Vitesi boşa al.Stop ettikten sonra aracı A veya R konumuna al.Sesten eser kalmayacaktır.
Kesin çözüm.
Düz vitesle aynı mantık.Bu şekilde park edersen aracın ağırlığını vites kutusuna değilde el frenine vermiş olursun.El freni kaçırma yapsa bile araç viteste olduğu için sorun olmayacaktır.(Tabiki yokuş 80 derece değilse)


+308... Ben de VTi otomatiği (tam otomatik şanzıman) aynı prensiple park ediyordum. Eğer el frenini çekmeden P konumuna alıp stop edersem, araç ileri veya geriye yığıldığında şanzımana epey yük biniyordu. Tekrar çalıştırıp D konumuna alırken iç gıcıklayan bir ses duyardım :)

Güven
01-03-2011, 23:02
Forum maşallah meydan larousse gibi :)

Esat
02-03-2011, 00:54
Comfort pack paketli aracınız olacağından tampon koruma şeritleriniz de siyah renk olacaktır. Bu yüzden arka sensörlerin siyah renk durmasın da bence pek kötü bir durum olmuyor ben boyatmadım ama zevk meselesi bence serviste boyatın, en güzel çözüm o olur. Serviste takılan sensörler made in china olan ve daha sonra çok çabuk bozulma eğilimi gösteren sensörler oluyor. Ve çoğunlukla ekran olmuyor sadece sesli ikaz veriyor. Bence aktifi bir arayın ve bir iyilik yaptınız bari tam olsun deyip cenmax'ın ekranlı arka park sensörlerinden takıverin deyin.Ekranı da dikiz aynası üstüne koyarlarsa süper olur.
Graf Spee konusunda biraz daha bilgi vermek gerekirse, 1.Dünya savaşı sonunda imzalanan Versay antlaşmasına göre Almanlar 10.000 dwt un üzerinde ağırlığa sahip savaş gemisi üretmeleri yasaklanmıştı.Ama Almanlar ufak hileler ile 13.000 tonluk dizel jeneratörlü ve ozamanın dizel teknolojisine göre inanılmaz bir hız olan 28 deniz mili hıza sahip cep zırhlılarını ürettiler.
Tonajı 13.000 ton olan gemilerde 28 mil sürat sağlayan dizel jeneratör ve ana makine. önde ve arkada 3 erli tarette toplam 6 adet 28 cm.lik ana toplar, dörderli borda ateşi yapabilecek 8 adet 15 cm.lik toplar 8 torpido kovanı uçaksavarlar ve bir adet Aroda keşif uçağı bulunuyordu. Ayrıca Almanların keşfi olan basit bir radar cihazı da mevcuttu.3 kardeş (sister) cep zırhlısının isimleri 1-Deutschland sonradan isimi Lützow olarak değiştirildi.2-Graf Von Spee 3-Admiral Scheer'di.
1-Lützow savaşın ilk yıllarında K.Atlantikte bir akın yaptı iki düşman gemisi batırdı.sonra üssüne döndü.
2-Graf von Spee Güney Atlantikte İngilizleri şaşkına çeviren bir akın yaptı.Kumandanı çok zeki bir komutandı. 4,5 aylık akında 50.000 ton ağırlığında 9 düşman gemisi batırdı. Sonunda neredeyse ,İngiltere'nin tüm Atlantik donanması Graf von Spee'nin peşine takıldı. Montevideo açıklarında kendisinden çok daha büyük ve güçlü 3 İngiliz kruvazörüyle savaştı onlara ağır hasar verdirirken kendisi de ağır hasar gördü. O tarihte tarafsız olan Montevideo limanına sığındı.İngilizler geminin kaçmaması için ablukaya başladılar. Geminin ele geçmemesi ve mürettebatın kurtarılması için Hitler'in emri ile gemi batırıldı. Geminin Kumandanı bu emri askerlik şerefine bir leke olarak kabul ettiğinden gemisini batırdıktan sonra intihar etti. Graf Von Spee nin limanda kurtarma çalışmaları halen devam etmekte olup gemiden çıkarılan pek çok malzeme ve ağır toplar adına yapılmış müzede sergilenmektedir.
3-Adını, önceki dönem Alman Deniz Kuvvetleri komutanından alan Admiral Scheer, zırhlısı ise bir örneğini Rauf Orbay'ın efsane Hamidiye Zırhlısı ile yaptığı akın harekatının bir benzerini, Atlantik ve Hint Okyanuslarında yaptı.En tehlikeli, macera ve gurur dolu bu harekat sonunda Kumandanı T.Krancke komutasındaki Scheer cep zırhlısı tek başına 21 düşman gemisini batırdı ve zaptetti. Bu unutulmaz akının ardından yakalanmadan Kiel deki üssünü döndü. İngilizler defalarca bu gemiyi yok etmek için hava akını düzenlediler. Scheer batmak bir yana, uçaksavarları ile pek çok düşman uçağını düşürdü. 9 Nisan 1945 tarihinde bu sefer bakım için uçaksavar topları sökülmüş durumda olan Scheer 'e bir hava akını daha düzenlendi. Bu sefer ağır bombardıman altında kalan gemi Kiel 'de rıhtımda iken alabora oldu ve battı. Denizlerde mağlup olmayan efsane zırhlının kaderi kıyıya bağlı olarak batmak oldu. Sonraları alınan kararla iç liman toprakla dolduruldu. Scheer'in enkazı çok sevdiği denizden uzakta toprağın içinde gözlerden uzak durumdadır.
Tarihe meraklı olanlar bu akının birebir güncesini okumak isterlerse www.gittigidiyor sitesinde şansları varsa cep zırhlısı kitabını alıp okusunlar. Biz Türkler gibi savaşçı bir ırkın denizcilerinin yaptığı bu başarılı seferi okurken heyecan içinde kalacaksınız.




SAYGIYLA Egilirim abi:)

Ömer Gedik
02-03-2011, 02:00
Forum maşallah meydan larousse gibi :)


Maşallah bende okudukça hem öğreniyor hemde bilgi düzeyine şaşıyorum. :)

ibosener
02-03-2011, 08:14
Peugeot forumla nalşasa denizaltı bile üretiriz. Şaka bir yana paylaşılan tarihi bilgiler için başta reis arkadaşım olmak üzere herkese çok teşekkürler.

graffspee
06-02-2012, 23:15
öncelikle uzun zamandır forumda olmadığım için herkesten özür diliyorum.şimdi sizlerle aracımla ilgili deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.belki 308 almak isteyip de aklında tereddüt olan bazı yeni arkadaşlara yardımcı olur.

öncelikli olarak aracım 2011 model 308 1,6 hdi 112bg auto6R.tam 1 yıldır aracımı kullanıyorum ve 20,000km yol yaptım.%90şehir içinde kullanmış olduğum aracımda yeterli bilgi verebileceğimi düşündüğüm için bu paylaşımı yapıyorum.

belki de en çok merak edilen konulardan biri yakıt tüketimidir. şu şekilde özetleyebilirim ki istanbul şehir içi trafiğinde ortalama 5,5 ila 6,3 lt arasında değişen rakamlar elde ettim. mesela son olarak şu son soğuk kış günlerinde her gün sabah trafiği ile üsküdardan kartala gidiyorum ve akşam trafiğinde de aynı yolu dönüyorum.ortalama yakıt tüketimim 6,2 lt.kışın aracın soğuk olduğunu ve ısınıncaya kadar fazla yakıt harcadığını düşünürsek bence makul bi değer. yazın bu değerleri 5,5 litrelere kadar düşürebildiğimi de eklemek isterim.ben yol müsait olduğu müddetce hızım kaç olursa olsun önümdeki trafiğe göre cruise control ile giderim. sanırım bu değerlerde bunun da etkisi var. ara ara gaz verip gidince daha çok yaktığını bizzat kendim tespit ettim.özellikle yokuş tırmanılan durumlarda bence cc daha iyi bir seçenek gibi duruyo. tabi 100 le girilen bi yokuşu 90 la tamamlamak da akıllıca ama sağolsun istanbul trafiğindeki şöför arkadaşların çoğu değil 100 le 120 ile bile gitsen arkadan dibine girip selektörle yol isteyebiliyolar. sanki 200 mt ilerde frenin dibine basmıcaklarmış gibi... neyse konumuza döneyim. şehir dışında ise yakıt ekonomisi kendini daha çok belli ediyor. 90 km ye sabitlenen bi cc ile yaklaşık 4,4-4,6 lt gibi değerler alınırken 120 km sabit hızla gidilen bi yolda 5,2 lt yaktığını bizzat yaşadım. bu da bende de var olan bizim araçlarda 100 km nin üstüne çıkıldığında yakıt tüketimi acayip artıyo düşüncesini külliyen değiştirmiştir diye düşünüyorum. son derece emniyetli ve keyifli bir biçimde hem de bu denli düşük yakıt tüketimi yaparak seyahat etmek sanırım her otomobilseverin dileğidir.

kullanımım sürecinde de ciddi problem yaşadığım çok şükür olmadı.bi kere plakayı düşürdüm.malum bizim ön plakalar yere çok yakın olduklarından sonra da bulunca tampona vidalattım sorunu kökten çözdüm.
15000 km bakımı açı otomotivde yaptırdım 300 tl ye mal oldu.
aracın gerçekten zor ve geç ısındığını söylemek zorundayım
bir de auto6r şanzımandan biraz şikayetçiyim. tamam iş ekonomi yapmaya gelince gerçekten üstüne yok ama insanın otomatik vitesten beklediği sürekliliği veremediğini de söylemeden geçemiycem. örneğin ara yollarda yokuş tırmanırken 2. vitesten devir düşüp de 1. vitese geçeceği zaman inanılmaz yığılma yapıyor. yani neredeyse midemi bulandırıyor desem yeridir. manuel viteste bile dah seri vites düşüşü yapıabilir. ancak diğer zamanlarda yani hızlanmalarda da bu durum söz konusu. aracın yaklaşık 2000 devire gelmesini bekliyorsunuz sonra da yine yığılma yaparak vites büyütülüyor. bu sorunu direkiyon arkasındaki kulakçıklarla aşmak bi nebze mümkün. bu şekilde siz istediğiniz zaman vitesi artırabiliyorsunuz. bir de sport tuşu var tabi . ona da basmak suretiyle vites geçiş sarsıntısını hafifletmek mümkün ancak bu sefer de devrin 2500-2700 lere gelmesi gerekiyor. e tabi haliyle bu da yakıt tüketimini artırıyor.

genel olarak toparlamak gerekirse aracımdan %70 oranında memnunum.istanbul gibi bi yerde yılda 20,000 kmden fazla yaptığımı da düşünürse ekonomi benim için en ön planda geliyor ve bu araba ile bunu sağlayabiliyorum. peugeot nun marka imajı olarak türk insanı nezdinde yeri biraz zayıf ancak benim kullanmış olduğum ikinci peugeotum olması itibariyle tümü ile yersiz düşünceler olduğunu rahatlıkla ifade edebilirim.
kalan %30 memnuniyetsizliğime de gelirsek bahsetmiş olduğum şanzıman karakteri ve artık 4 kişilik bi aile olmamız sebebi ile arabamızın bize biraz dar gelmesi.

çok uzun bi yazı olmuş yaw:) sanırım yeni sahiplere ve 308 alma adaylarına yardımcı olabilirim. yine de sorusu olan varsa bilgi ve tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım.

forumdakilere tekrar selamlar...

TanerHoca
07-02-2012, 08:25
uzun bir aradan sonra biz de tekrar hoşgeldiniz diyelim. :)
değerlendirme için teşekkürler.

Ömer Gedik
07-02-2012, 08:40
Yorumlar için teşekkürler, aramıza tekrar hoşgeldin ;)

reisG
07-02-2012, 09:33
aramıza tekrar hoşgeldin. yorumlar gerçekten çok güzel olmuş.