PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik Şanzıman arıza ışığı!



Utkuul
23-05-2014, 16:37
Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır özellikle soğuk havalarda aracımı çalıştırıp hareket ettiğimde "D" konumunda iken birden araç sanki kar moduna geçiyor ve sport "S" ışığı ile kar "*" modu ışığı yanıp sönüyor. Yetkili özel servise götürdüm aracımı. Bilgisayara bağladı ve söylediği şey yağ basınç sensörü arızası veriyor dedi. Kış aylarında yağın akışkanlığı daha az olduğu için yapabilir, yazı bekle büyük bir ihtimalle düzelecektir dedi. Havalar ısındı malumunuz. Gerçekten de motor ısındıktan sonra hareket ettiğimde arıza vermiyor, Isıtmadan devam edersem 1 kere veriyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırmam gerekiyor. Sizce yağ değişimi yaparsam sorun düzelebilir mi? Başına gelen var mı? Çünkü yağ basınç sensörünün tamiri nereden baksanız ₺500 - ₺600 arası! Tavsiye verebilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler...

gonsales
23-05-2014, 20:59
şanzıman yağı değişimi durumu kurtarabilir, hatta değişim sırasında motorsilk otomatik şanzıman katkısı da eklersen sorun kalmaz diye umuyorum. ben daha önce durumu böyle çözdüm.ama yağ değişimi bile 100-150 tutabilir. katkı da 60-70 civarıdır.

406team
24-05-2014, 17:58
Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır özellikle soğuk havalarda aracımı çalıştırıp hareket ettiğimde "D" konumunda iken birden araç sanki kar moduna geçiyor ve sport "S" ışığı ile kar "*" modu ışığı yanıp sönüyor. Yetkili özel servise götürdüm aracımı. Bilgisayara bağladı ve söylediği şey yağ basınç sensörü arızası veriyor dedi. Kış aylarında yağın akışkanlığı daha az olduğu için yapabilir, yazı bekle büyük bir ihtimalle düzelecektir dedi. Havalar ısındı malumunuz. Gerçekten de motor ısındıktan sonra hareket ettiğimde arıza vermiyor, Isıtmadan devam edersem 1 kere veriyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırmam gerekiyor. Sizce yağ değişimi yaparsam sorun düzelebilir mi? Başına gelen var mı? Çünkü yağ basınç sensörünün tamiri nereden baksanız ₺500 - ₺600 arası! Tavsiye verebilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler...
Genellikle çoğu otomatik 406 kullanan insanların yaşadığı bi sıkıntı . selonoid valfleri ve yağ değişimi olduğu zaman sorun büyük ölçüde çözüldüğünü biliyorum . İsterseniz bi araştırın :)

Bekir
24-05-2014, 23:24
Yağ değişim zamanı gelmiş gibi görünüyor söylendiği gibi valf arızası olmuş olsaydı vites geçişlerinde mutlaka sorun olurdu öncelikle yağ değişimi yapmanı öneririm.

Utkuul
25-05-2014, 00:16
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Yol gösterici oldular. Gonzales, dediğin katkıdan koyarak en kısa surede yağ değişimini yapıcam. Teşekkür ederim��

gonsales
25-05-2014, 02:41
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Yol gösterici oldular. Gonzales, dediğin katkıdan koyarak en kısa surede yağ değişimini yapıcam. Teşekkür ederim��
ne demek arkadaş, forumların güzel tarafı budur; tecrübe paylaşımı

cengizhan
19-11-2014, 16:18
Merhaba Arkadaşlar,

1999 model 406 aracımda "S" ışığı ile kar "*" modu ışığı yanıp sönme durumunu yaşamaktayım. Ben daha çok araç ısındıktan sonra bu durumu yaşadım. Daha önceden bu konu açılmış sorunu yaşayan arkadaşım nasıl bir aksiyon aldı düzelme var mıdır? Bilgilerinizi rica ederim.

Tşkler.

tuncegemn
07-03-2016, 01:38
Herkese merhabalar... Daha önce aynı durumu yaşamış ve kesin bir çözüm ile sorunu atlatmis olan birileri vardır sanırım... yardımcı olacak arkadaşlar konuyla ilgili bilgilerini aktarabilirlerse çok memnun oluruz...

mimit
08-03-2016, 10:42
Merhaba Arkadaşlar,

1999 model 406 aracımda "S" ışığı ile kar "*" modu ışığı yanıp sönme durumunu yaşamaktayım. Ben daha çok araç ısındıktan sonra bu durumu yaşadım. Daha önceden bu konu açılmış sorunu yaşayan arkadaşım nasıl bir aksiyon aldı düzelme var mıdır? Bilgilerinizi rica ederim.

Tşkler.


Herkese merhabalar... Daha önce aynı durumu yaşamış ve kesin bir çözüm ile sorunu atlatmis olan birileri vardır sanırım... yardımcı olacak arkadaşlar konuyla ilgili bilgilerini aktarabilirlerse çok memnun oluruz...

Bu durumun kesin atlatılması için öncelikle aracın üzerindeki valflerin marka ve modlini öğrenmek lazım, 2003 model öncesi araçlarda valf değişimi sonrası valflerin tanıtılmış olması da gerekiyor, yağ değişimi sorunu çözebilir ama valfler de bozulmuş olabilir,bunun için genelde ilk yapılan yağ değişimi olur ki yağ değişimi esnasında şanzımanın içindeki yağın tamamı boşalmıyor maalesef, ilk önce yağ değişimi sorun devam ederse bilgisayarlı kontrol rehberliğinde valf değişimi de gerekebilir,vites geçişlerinde hafifi bir sarsıntı yada yüksek devirlerde vites değişimi,sadece valf ve yağa değil,şanzıman beyninden de kaynaklanıyor olabilir,beyinde bir kaçak varsa düşük yağ basıncından dolayıda araçların benzer arıza ve sorunlar çıkartması normaldir, ama öncelik sırası küçük bir sorun olduğunu düşünerek yağ değişimidir.

tuncegemn
08-03-2016, 23:39
İlginiz ve Yardımınız için çok teşekkür ederim...