PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BlowOff hakkında !!!!



Kansu_Genc
11-12-2014, 20:58
Merhabalar yeniden

:terli BlowOff takmayı düşünüyorum konu ile bilgisi olan arkadaşlar bilgi paylaşıında bulunabilirmiyiz ?

Lütfen önemle arz etmek isterim blow off derken piayasada ses amaçlı takılan çuff sesi için elektronik parçadan bahsetmiyorum turbo basıncındaki yüksek basıncı motora geri pompalaması yada geniş bilgi : Blow Off

Turbo otomobillerde turbochargerın oluştuduğu sıcak havanın tahliyesini sağlar, gazı bıraktığınız zaman turbonun sıkışmasını engeller. Dolayısıyla daha çok performans alırsınız ve turbonuzun ömrü kesin bir şekilde uzar. Tüm turbo otomobillerde mutlaka kullanılması gereken bir parçadır.
Her turbo beslemeli otomobilde bulunması gereken turbo timer turbonuzun ve motorunuzun sağlıklı bir şekilde hizmet etmesini sağlar, kullanım süresini uzatır ve dolayısıyla verimini arttırır.
Dünyanın en sesli 3 blow off undan birisi. (190 dB'e kadar ses)
Tamamen alüminyum gövde
Sertlik ayarlı
5-35 psi arasında çalışır
Universal. Her tür turbo araca monte edilebilir
Adaptörleri ile birlikte kutusunda teslim edilir
Tüm turbo araçlara uygulanabilir
Montajı kolaydır
Blow OFF Valfi vitesleri değiştirdiğnizde ya da yavaşladığınızda dakikada 100-150.000 kere dönen turbo tribünlerinin ani şekilde durup zarar görmesine engel olan ve çıkardığı "Pshhhht" sesi ile çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir.Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo'nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken (demek istediğim )

Turbo tribünleri hala dönmeye devam etmektedir. Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo bıçaklarına gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo tribünlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı an'a kadar ki geçen bu zamana "Turbo Lag" denilir.

Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo bıçakları serbest şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir.Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo bıçakları zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını azda olsa düşürür.

Bu bilgi dahilinde
konu ile ilgili bilgi ve görüşlerinizi lütfen yazın çıkartacağı ses hakkındaki ses önemli değil ....

mimit
11-12-2014, 22:57
Yüksek performanslı turbolar kullanmadığımız için bence gereksiz bir uygulama, yüksek ses yüksek basınçla da alakalı bir durum,sertlik ayarlı da olsa düşük basınç seviyesinden dolayı gecikmeler olabilecektir, turbonun ömrünü uzatmak için evet belki kullanılabilir ama yüksek devirde vites değiştirip tekrar gazlı yorsanız bu aşamada sorun yok ama blowoff un sesi duycam diye yüksek devire çıkıp sonrasın da gaz vermeyecekseniz ve bu sürekli olacak bir şeyse evet blowoff faydalı olabilir. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak söyleyebileceğim günlük kullanımda ara ara gazlamalar da blowoff çok gerekli değil, bunun yerine turbo timer daha işlevsel turboyu korumak ömrünü uzatmak amaçlı ama eğer biraz daha performanssa istenilen o zaman intercooler modifiyesi daha iyi olur, su soğutmalı bir sisteme geçilebilir mesela,yada biraz daha büyük bir intercooler alınıp daha iyi rüzgar alabileceği şekilde konumlandırılırsa performansa faydası olur.

Çıkartacağı ses te bir süre sonra rahatsız edici olabilir,özellikle gündelik kullanımda,ses duymak için kaliteli markalara gitmeye gerek yok, ortalama kalitede(genellikle çin malı) bir ürün size prof. bir üründen daha çok ses verecektir bizim kullandığımız araçlarda.

KAYA308
11-12-2014, 23:09
Yüksek performanslı turbolar kullanmadığımız için bence gereksiz bir uygulama, yüksek ses yüksek basınçla da alakalı bir durum,sertlik ayarlı da olsa düşük basınç seviyesinden dolayı gecikmeler olabilecektir, turbonun ömrünü uzatmak için evet belki kullanılabilir ama yüksek devirde vites değiştirip tekrar gazlı yorsanız bu aşamada sorun yok ama blowoff un sesi duycam diye yüksek devire çıkıp sonrasın da gaz vermeyecekseniz ve bu sürekli olacak bir şeyse evet blowoff faydalı olabilir. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak söyleyebileceğim günlük kullanımda ara ara gazlamalar da blowoff çok gerekli değil, bunun yerine turbo timer daha işlevsel turboyu korumak ömrünü uzatmak amaçlı ama eğer biraz daha performanssa istenilen o zaman intercooler modifiyesi daha iyi olur, su soğutmalı bir sisteme geçilebilir mesela,yada biraz daha büyük bir intercooler alınıp daha iyi rüzgar alabileceği şekilde konumlandırılırsa performansa faydası olur.

Çıkartacağı ses te bir süre sonra rahatsız edici olabilir,özellikle gündelik kullanımda,ses duymak için kaliteli markalara gitmeye gerek yok, ortalama kalitede(genellikle çin malı) bir ürün size prof. bir üründen daha çok ses verecektir bizim kullandığımız araçlarda.

turbo timer'ı biraz daha açıklayıp örnek bir ilan verebilirmisiniz.

mimit
11-12-2014, 23:25
turbo timer normalde aracı boşta yada otomatikse uygun konumda bırakıp,araç inip kapılarınızı kitleyip gitmenizi sağlar faydası ve asıl görevi tabi ki bu değil, kısacası çok yüksek hızda dönen turbo mili motor durduğu andan sonrada bir süre dönmeye devam eder, bu esnada motor çalışmadığı için yağlama ve soğutma yapılmaz, buda turboya zarar verir, turbo timer belirlenen bir süre yada kendi belirlediği bir süre daha siz araçtan indikten sonra motorun çalışmasını turbonun devrinin sağlıklı bir şekilde düşmesini ve soğumasını sağlar. Uzun yolculuklar yada yüksek devirli şehir içi kullanımlar sonra turbo motorlar hemen stop edilmemelidir yukarıdaki sebepten ötürü. Günümüzde bu parçayı takmak kolay olsa da bazı sorunlar var, mesela kontağı alıp çıksanız bile motor çalıştığı için aracın orijinal kumandası kapıları kitlemez ayrı bir merkezi kilit tetikleyicisi kullanmak gerekebilir.

Bir çok çeşidi var bu ürünlerin artık, gerekli bağlantılar yapıldığında bu cihazın ekranında farklı bilgileride görebilirsiniz. İlan linki vermek olmaz,ticari linkleri pek paylaşmıyoruz ama internette rahatlıkla bir çok video ve görüntüye ulaşabilirsiniz.

mygold
11-12-2014, 23:29
sagol mehmetcim..

KAYA308
11-12-2014, 23:35
yani sonuç olarak kullanıcı dikkat etse araca hemen istop etmese aynı etki oluşur tahminimce,bilinçli kullanıcı için hiç bir faydası yok.

Zulan
11-12-2014, 23:39
Bu turbo timer 1.6 thp motorda fabrikasyon olarak var mı?

G2 ile takaTuka

suloman
12-12-2014, 00:16
Sanmıyorum, yani en azından benim aracımda yok. Genellikle sonradan takılıyorlar. Bir ara beklemekten sıkılmıştım taktırmayı düşündüm, ancak sonra vazgeçtim.

mimit
12-12-2014, 09:08
Bu turbo timer 1.6 thp motorda fabrikasyon olarak var mı?

G2 ile takaTuka

thp motor değil piyasadaki araçların hiç birinde fabrikasyon olarak sunulan bir özellik değil. en azından benim biliğim kadarıyla yok.

ilker22
12-12-2014, 09:48
Hemen konuya ortak olayım.
Yazdan beri yaptırmaya çalıştığım ama bir türlü yapamadığım bir işlem blow off.
Öncelikle turbodan sonraki siyah ses azaltıcı parçadan sonraki boruya taktırmak için bir adet krom boru yaptırdım (blow un üstüne takılacağı boru) fakat bizim araçlarda ilk hortumun içini açtıysanız alanın çok dar olduğunu görüceksiniz. Alan dar olduğu için krom borunun blow a çıkan boğazı da dar yaptırdık ama deneme amaçlı taktığımızda blow da bir hareket olmadı bizde alanı biraz daha genişletip kromun blow a giden boğazını arttırdık ama sığmadı o sebeple aşağıya atacağım fotodaki yerlerden kestik krom boru ve dışarıdan aldığım daha sağlam turbo hortumları ile bu bölümü kapattık ama benim aldığım hks'nin çakması olduğu için sanırım arızalı bir üründü ve çalışmadı. İki üç ayrı kişiye gösterdim ve benim yaşadığım yerde yapılmadı. İstanbul da filan güvenip yaptıracağım bir yer olursa yine de yaptırmayı düşünüyorum.
Blow off a wastage üzerinden bir bağlantı alınıyor ve westinghouse üzerindeki fren vakumlarından da T yaparak bir bağlantı alınacak. Araç dizel olduğu için elektronik bir checkvalve kullanılması gerekiyor (dizellerde şimdi adını unuttum o parça olmadığı için bu kullanılıyor) elektronik parça olduğu içinde gaz pedalına da bir switch konulacak gazdan ayağını çekince switch çalışacak ve blow off çalışacak kaba taslak bu şekilde işliyor.
Araya başka bir düğmede koyarsan blow off un çalışmasını istemediğin anlarda bu düğme vasıtasıyla komple de kapatabilirsin.
Youtube'da yapılmış bir 308 vardı videosunu da koyuyorum bence gayet güzel bir değişklik (forumdan bir arkadaş olması lazım)
Yaptıran varsa ya da nasıl yapılacağına dair bir bilgi olursa mutlaka duymak isterim.
Kesilen borular
http://i1281.photobucket.com/albums/a519/ilker22/10849250_10153049370154734_68846193_o_zps49ab68eb. jpg


https://www.youtube.com/watch?v=0IIQfJSsXW8

mimit
12-12-2014, 10:21
neden se videolar ya köprü altlarında,tünellerde yada sessiz ortamlarda çekiliyor :)

ilker22
12-12-2014, 10:35
Evet sesi daha hoş gösterip insanların aklını çelsinler diye olabilir :D
Birde C4 te bulunan blow off a örnek verelim bizim motorlarla aynı bağlantı yerleri benzer olacağını düşünüyorum.


http://www.youtube.com/watch?v=uqDnbVFScYQ

Zulan
12-12-2014, 17:02
thp motor değil piyasadaki araçların hiç birinde fabrikasyon olarak sunulan bir özellik değil. en azından benim biliğim kadarıyla yok.
Aracı stop ettikten sonra turbonun olduğu kısımda bişeyler çalışıyor 10dk civarında. Acaba benzer bir sistem kullanmış olabilirler mi? Motor soğukken çalışmıyor.

G2 ile takaTuka

mimit
12-12-2014, 19:21
Aracı stop ettikten sonra turbonun olduğu kısımda bişeyler çalışıyor 10dk civarında. Acaba benzer bir sistem kullanmış olabilirler mi? Motor soğukken çalışmıyor.

G2 ile takaTuka

böyle bir sistem olsa bilgilendirmesi muhakkak yapılır diye düşünmüyorum,araç stop ettikten sonra turbodan bir süre ses gelmesi normal çünkü dediğimiz gibi motor durduktan sonra turbo hemen durmuyor,bir süre daha dönmeye devam ediyor ama 10 dakika boyuncada dönmez.

jerpelea
12-12-2014, 20:10
Stop startlı araçlarda nasıl bir durum oluyor peki turbo adına ? Mesela 1 ay önce İstanbul trafiğinde 40km yolu 4.5 saatte geldim ve stop-start tam 40 dakika çalışmış. Araç garantili olduğu için ve bu sistemi tasarlayanlar olasılıkları düşünmüştür diyerek hiç kapatmadım sistemi. 2 metrede bi araç stop edip çalışıyordu , kaç kere devreye girip çıktı saymak mümkün değildi :D

mimit
12-12-2014, 20:13
start stop lu araçlarda devirli kullanım zamanlarında yada uzun yolculuklar sonrası şehir içine girişlerde sistem kapalı olsa bence iyi olur.

Zulan
12-12-2014, 22:50
böyle bir sistem olsa bilgilendirmesi muhakkak yapılır diye düşünmüyorum,araç stop ettikten sonra turbodan bir süre ses gelmesi normal çünkü dediğimiz gibi motor durduktan sonra turbo hemen durmuyor,bir süre daha dönmeye devam ediyor ama 10 dakika boyuncada dönmez.
Yook turbo türbününün dönüşü değil :) sanki bir süre daha yağı çeviriyor gibi. Belki Ömer biliyordur. Servise uğrayıp sorayım bakalım böyle bir sistem düşünmüş olabilirler mi?

G2 ile takaTuka

akin
13-12-2014, 00:20
Yook turbo türbününün dönüşü değil :) sanki bir süre daha yağı çeviriyor gibi. Belki Ömer biliyordur. Servise uğrayıp sorayım bakalım böyle bir sistem düşünmüş olabilirler mi?

G2 ile takaTuka

Bende de var ayni durum fan calisiyor motoru sogutmak amacli bi 5 dk falan calismaya devam ediyor


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kansu_Genc
13-12-2014, 02:10
Yüksek performanslı turbolar kullanmadığımız için bence gereksiz bir uygulama, yüksek ses yüksek basınçla da alakalı bir durum,sertlik ayarlı da olsa düşük basınç seviyesinden dolayı gecikmeler olabilecektir, turbonun ömrünü uzatmak için evet belki kullanılabilir ama yüksek devirde vites değiştirip tekrar gazlı yorsanız bu aşamada sorun yok ama blowoff un sesi duycam diye yüksek devire çıkıp sonrasın da gaz vermeyecekseniz ve bu sürekli olacak bir şeyse evet blowoff faydalı olabilir. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak söyleyebileceğim günlük kullanımda ara ara gazlamalar da blowoff çok gerekli değil, bunun yerine turbo timer daha işlevsel turboyu korumak ömrünü uzatmak amaçlı ama eğer biraz daha performanssa istenilen o zaman intercooler modifiyesi daha iyi olur, su soğutmalı bir sisteme geçilebilir mesela,yada biraz daha büyük bir intercooler alınıp daha iyi rüzgar alabileceği şekilde konumlandırılırsa performansa faydası olur.

Çıkartacağı ses te bir süre sonra rahatsız edici olabilir,özellikle gündelik kullanımda,ses duymak için kaliteli markalara gitmeye gerek yok, ortalama kalitede(genellikle çin malı) bir ürün size prof. bir üründen daha çok ses verecektir bizim kullandığımız araçlarda.


Arkadaşım konu blowoff un sesi değil konuyu açıp belirttim sesi kapalı konumunda kullanabilirsin ses için alacaksan çin malı alıp 1 ay bilemedin 3 ay sonra turboyu kucaklarsın bu tip işlerde kalite önemlidir greedy ve hks gibi kaliteli malzeme kullanmalısın ki 3 gün sonra kapısına dayanabileceğin bir kapı olsun....

Kansu_Genc
13-12-2014, 02:16
Lütfen rica ediyorum yüksek performanslı turbo kullanmıyoruz turbo'nun ve motor ömrünü uzatmak için kullanmak istiyorum bu konu ile bilgisi olan arkadaşlar var ise onların fikirlerini almak için yazdım SADECE PERFORMANS VE EKSİLERİ ARTILARI NEDİR BUNU ÖĞRENMEK İÇİN ....

Kansu_Genc
13-12-2014, 02:19
Aracı stop ettikten sonra turbonun olduğu kısımda bişeyler çalışıyor 10dk civarında. Acaba benzer bir sistem kullanmış olabilirler mi? Motor soğukken çalışmıyor.

G2 ile takaTuka

RCZ ye uygulayan bir arkadaşım var ve çok memnun blowoff+ turbo timer araştırmanı tavsiye ederim.