PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Selam arkadaşlar 308 1.6 hdi nasildir



Mustafa08
21-09-2015, 20:36
Arkadaşlar merhaba arabam 308 euro 4 1.6 hdi 110 hp.1 ay oldu alalı.geçen bakıma gittim yağ filtre bakımı yapıldı.bizim usta mı acemi yoksa bu motorların bakımı zor mu.adam bi hava polen ve mazot filtresi için camın önünü komple söktü😀😀yayını 5/40 total koydum.tavsiyeleriniz varsada bana ışık tutmuş olursunuz.teşekkürler ilginize

Özgür D.
21-09-2015, 20:59
Merhaba, hosgeldiniz. Araciniz da hayirli olsun. Allah kaza bela vermesin.

Ustaniz bu arabanin hava filtresi nerede demeyip on cam onundeki siperlikten basladiysa sokmeye emin olun "usta"dir :)

Yag olarak partikul filtreli araclarimizda 5/30 daha sessiz calistiriyor bence, tabiki her goruse ve tecrubeye göre degisir.

serdarhoca
21-09-2015, 21:04
Hava filitresi motorun arkasinda kaldigi icin sokulup takilmasi biraz ugrastiricidir... Benim usta on izgatayi sokmeden degisti ama iyi ugrasti. Diger usta da sokerken cam izgarasini sokseydin kolay olurdu dedi. Demekki senin islem dogru 😄

KARADENİZ
01-10-2015, 17:45
aslında servis işçiliği ücreti olarak en pahalı servis Peugeot olması lazım.çünkü tabiri caizse yerleşim anlamında çok gıcık ve zor bir motor yapmış adamlar.euro 5 hdi ler bir miktar daha insaflı bu arada:D

Ombudusman
17-10-2015, 00:48
Ben başka bir ünlü marka bir arabanın çok iddialı servis müdürünün odasında otururken masanın üzerinde kum saatine benzer iki silindir gördüm bunun ne olduğunu sordum, mühendis olan müdür bana otomobil yağlarının hidro dinamik sürtünmesi ile ilgili bir aparat olduğunu ve Castrol tarafından yapılmış olduğunu söyledim . Yani ne ? deyince silindirleri ters döndürdü, silindirlerin içinde aynı büyüklükte silindirin çapında iki kocaman bilye vardı bunlardan biri hızla dibe indi öteki sallana sallana biraz sonra indi. Müdür açıkladı, Castrol o kadar ciddi araştırmalar ve kaliteli yağlar yapıyor ki bak aynı viskositedeki bu yağlardan Castrolün içindeki bilye zank diye aşağı iniyor diğerinin hidro dinamik sürtünmesi daha fazla olduğu için daha geç aşağıya iniyor. Müdürün bu açıklamasından sonra kullandığım ilk araba olan 1966 kaplumbağa Wolksvagen'i hatırladım. Bu araba o kadar enkazdı ki bir keresinde yarak yaktı, soğuk ülkeler için üretilmiş hava soğutmalı olan bu arabanın canı her zaman kıçındaydı. Çok devirli kullanmazsanız aşırı hararet yapar blok kilitlemesi olurdu. Yani araba stop eder ve soğumadan tekrar çalışmazdı. Bu arabaları yağı 1500 Km. de bir değiştirilirdi. Bana bir usta BP den Castrol alıp onu kullanmamı söyledi dediğini yapmıştım ve sorunlarım bitmişti. O gün bu gündür her arabamda BP Castrol'ün uygun yağını kullanırım hiç de başım ağrımadı.

308'i ilk bakıma götürdüğümde de 5/40 Partiküllü Titanyum Castrol götürdüm, hık mık ettiler ama sonunda yağı koymayı kabul ettiler. Bu yağla motor daha performanslı ve sessiz çalışıyor. Üstelik de 2 günde çamur gibi olmuyor. Bakım faturasını öderken faturayı çıkarın öyle ödeyeceğim dedim, hayır dediler önce öde sonra faturayı keselim. Israr ettim istemeye istemeye faturayı kestiler inceledim yağ getirdiğim halde yağ bedeli yazmışlardı. Bu servislerde arkanı dönmeye gelmiyor. Siz de değişim için yağ götürürseniz faturaya yağ parası yazmışlar mı kontrol edin, hatta boş yağ kutusunu da alacağınızı da baştan söylemeyi unutmayın. Ola ki yağ götürdüğünüz halde yine bildiklerini okurlar.

Servisin tavsiye ettiği yağdan da para kazandığını, sizin getireceğiniz yağdan satsa bu kadar kazanamayacağını unutmayın bu sebeple servisin tavsiyesini biraz iskontolu dikkate almakta fayda var.

Kalın sağlıcakla.