PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Krank Mili Boşluğu



HüLagüHan
04-02-2016, 10:56
Arkadaşlar merhaba,

Bugün aracımı (2013 model Peugeot 208 1.2 ETG Active) servis lambası yandığı için servise götürdüm. 2015 Ocak'ta bakımı yapılmış 1 yıl dolduğu için bakım zamanı gelmiş dendi. Araç şuan 11.200 Km'de. Şuan yaptırmak istemiyorum, 15.000 Km'yi beklemek mantıklı değil mi?

Ama asıl beni düşündüren "Krank Mili Boşluğu" kontrolü yapılacakmış, geri çağırma varmış. Biraz inceledim bu sebepten motor değişimi yaşayanlar olmuş. Daha önce bunu yaşayan var mı aramızda?:yardim

mimit
04-02-2016, 11:34
Geri çağırma varsa bir an önce kontrol edilip gerekli bir işlem varsa yapılmasında fayda var, bunun dışında bakım için 15.000 km bile oldukça uzun bir zaman, mümkünse aracınızı 10.000 km de bir bakıma sokun,faydası olur zararı olmaz, bakım zamanı geçtikten sonra bakıma götürdünüz diye ileride olası bir sorun da sıkıntı çıkartabilirler, aracın bakım kitapçığında da yazar 1 yıl veya xxxxx km diye,daha uzun ömürlü ve sağlıklı bir motor için bakım periyoduna dikkat etmek lazım, 308 hdi aracım içinde 15,000 km bakım aralığı vardı ama 10.000 km de bir yaptırdım, en iyi yağı da kullansanız 10.000 km sonra motor dan çıkanı görünce iyi ki yaptırmışım dersiniz.

HüLagüHan
04-02-2016, 11:52
Teşekkürler bakımını yaptıracağım. Yalnız krank mili kontrolü canımı sıktı, motor değişimi gibi bir şey çıkarsa ortaya, motor no falan değişecek demektir. Bunun ortaya çıkaracağı değer düşüklüğünü düşünemiyorum bile.

mimit
04-02-2016, 12:08
daha öncede bir 2008 araç için motor değişikliği konusunu tartışmıştık genel kanı herhangi bir değer kaybı olmayacağı yönünde, aracınız yetkili serviste işlem göreceği için, işlemde resmi olarak kayıt altına alınmış olacak, şahsen ben araç alacak olsam buna benzer bir durum beni araçtan soğutmaz, kayıtları incelerim başkada bir sorunu yoksa hatta düşük km den dolayı tercih sebebi bile olabilir.Sonuçta aracınızın motoru kazadan dolayı değişmiyor, vw lerdeki dgs problemine benzetenler var ama dsg değişse de arıza yapma ihtimali yüksek olduğu için değer kaybı olabilir.

407 exe.b.
04-02-2016, 13:58
Değer kaybı da yaşanır zor satılması problemi de yaşanır. Kimse motoru değişmiş arabaya "olsun ya önemli degil" demez.Diyenler de aracın fiyatını öldürür. Peugeotun müşterisini mağdur ettiği bir durum bence bu.Krank mili değişir anlarım, enzantirik dışlisi değişir anlarım. MOTOR değişmesi demek arkadaş bizim mühendislerimiz nu motoru yapamamis demek bence.

mimit
04-02-2016, 23:34
Sanayide öylesine yapılan bir işlem değil ki değer kaybı oluştursun,akıllarda soru işareti bıraksın, 2000 yılından buya üretilen araçlar mühendislik hataları ile dolu sorunsuz bir marka yada model ben görmedim duymadım, hatalı krank mili bloğa zarar vermiş olabilir,bunun için en garanti yol motor değişmesidir,araç üzerinden çıkan motorlarda zaten geri dönüşüme gider.Sizin düşüncenize saygı duyuyorum ancak kronik sorunlu bir araç olmasından sa belirlenen sorunu kökten çözülmüş bir araç olması bence daha iyi.Bilinçli bir kullanıcı için sorun teşkil edeceğini sanmam,böylesine büyük bir değişimin peugeot a getireceği yükü de düşünürsek,markada biraz imaj toparlamak için böylesine büyük bir adım atmış olabilir.arıza tekrarlamadığı sürece bir eksisi olacağını düşünmüyorum.

xweser
04-02-2016, 23:49
Benimde şahsi kanaatim motoru değişmiş aracın değer kaybedeceği yönünde.

mimit
04-02-2016, 23:59
daha önce konuşulmuştu ama tekrar yazalım polo lar yağ yakmayan motor takıldı diye 0km polo fiyatına satıldı, biraz daha eskiye gidersek alfisti lerin sattıkları alfa araçlara bakın,varyatör sorunu olmayan motor hep revaçtadır. aynı şekilde yeni nesil dsg ler arıza ihtimali yüksek diye fiyatları 6 ileri olan modeller ile hemen hemen aynı düzeyde,internette rakamlar uçuyor ama iş ciddiye binince bilinçli alıcı neye ne kadar vermesi gerektiğini biliyor. bu sorun çok büyük bir sorunsa ve tüm son kullanıcıların bildiği bir konu haline gelse ve aracı alacağımız zaman motoru değişmemiş olan araçlar olsa hangisini tercih ederiz?

407 exe.b.
05-02-2016, 00:26
Şahsi fikrim motoru değişmiş aracı almam.Değişme olasılığı olan aracı da almam.Ama tamponu değişmiş aracı alırım. Kaputunun onu eğilme yüzünden kaput değişmiş aracı da alırım. Motor değiştikten sonra aynı sorunun tekrarlamayacagi ne malum.Ayrica bu forumda nedense sanayi ve sanayi esnafı hep tu kaka olarak görülüyor genellikle.Bunu da anlayamıyorum. Bugün Denizli de ilk peugeot yetkili servisinde motor ustası olarak çalışmaya başlayan sonra servis sorumlu şefi olan,yetkili servise yıllarını verdikten sonra kendi özel servisini açan bir ustayla çay sohbeti yaptık. Neler anlattığını duysaniz yetkili servise adımınızı atmazsiniz.

HamzaHakkı
05-02-2016, 00:35
Değer kaybı falan yaşamazsınız ben daha yaşayanı görmedim yani. Çevremde onlarca kişi motor değiştirdi polo gti olsun, scirocco olsun, b8 kasa 1.8 T audi A4 olsun bir çok yakınım motor değiştirdiler hiçbiri de aracını satarken düşük fiyata satmadılar, tam tersi sorunsuz motor takıldığı için yüksek fiyata satanlar bile oldu. Motor değişimi demek biz bu motoru yapamamışız demek değil markaya sahip çıkmak demektir. Böyle bir sorunu servis size bildirmeseydi belki arabayı satana kadar hiç haberiniz bile olmayacaktı. İkinci el pazarında motoru değişmiş bir aracı tercih etmeyecek kişi kadar, motoru serviste değişen aracı tercih edecek kişi de var.

mimit
05-02-2016, 00:52
muhtemelen bu sorunu bizden önce fark etmişlerdir ve ona göre gerekli güncelleme yapılmıştır,onun için aracın aynı arızayı çıkarma ihtimali düşük, yetkili servis konusunda ise araç satılırken böylesine büyük bir işlemin yetkili servisçe kayıt altına alınmış olması satış aşamasında kolaylık sağlar,çünkü dediğim gibi sorun iyice duyulduğunda insanların merak edeceği şeylerden birisi motorun değişip değişmediği olacaktır.Ben yerine göre yetkili servis yerine göre sanayide ki ustaları tercih ederim, sanayinin artısı ekonomik olmasıdır, sizin gittiğiniz usta bugune kadar gerek kendi merakı gerek servisten aldığı eğitimler ile eminim çok bilgilidir ama 4 5 yıl sonra çıkacak araçlar için bir eğitimi olmayacak,eskileri kurcalayıp fikir yürütüp sorunu çözmeye çalışacak, yetkili servislerdeki elemanlarda hazır iş hazır para mantığında olduğundan ve işler tabiri caizse gizli kapaklı yürüdüğünden önemsemiyorlar.

araçlarımız kişiye özel aslında,yani alırken tamam seri üretim ama satarken ki hali göz önüne alındığında kişiye özel,kaporta durumu,motor durumu,trim ve aksesuar durumu,kimisi motor sağlam olsun ister,kimisi kaportası diri olsun ister,hepsi tercih meselesi ve kişiye özel.biri motor değişti diye 5 bin eksik verir belki ama duruma hakim biriside o günkü piyasa değerinden alabilir.siz tercih etmeyeceğinizi söylüyorsunuz bende tercih sebebi olabileceğini düşünüyorum bugüne kadar ki gözlemlerimden yola çıkarak.

sanayi ile ilgili söylemek istediğim birşeyde genel anlamda memnun kalan çok az nedeni sadece eğitimsizlik değil,nedeni imkansızlık değil nedeni çok büyük bir çoğunun esnaflık ile alakası olmaması,o etik değerlere,ahlaka sahip olamaması,çoğunluğu böyle olunca da genelleme maalesef olumsuz oluyor.Bugun Ankara da işini hakkı ile yapabilen peugeot ustası sayılıdır ama bu ustaların en az 20 katı özel servis vardır.ankarada üç büyük yetkili servis var ve içlerinden sadece biri diğerlerine oranla güvenilir şansımız 3 te 1 yani.

407 exe.b.
05-02-2016, 01:12
Herkes gönlünce dilediği araca binsin ,ahlak yoksunü yetkili servis veya özel servise kimse düşmesin diyerek iyi geceler ve hayırlı cumalar...