PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Düşük devirlerde gaza basınca titreme



artgraft
19-02-2016, 23:41
2 hafta önce 2012 Model 1.6 HDI 308 Acces aldım. Araçta hoşuma gitmeyen bir durum söz konusu.

Araç 1100 ile 1400 devir arasında gaza basıldığında titreme yapıyor. Örneğin daha düşük bir devirde çok daha aşırı bir titreme yapıyor. Gazdan ayağımı çektiğimde titreme kesiliyor.

Aracı aldığımda 69.000 Km'deydi. Baskı balata orjinal parça ile değişti, bu araçların volanının sabit olduğu ve problem olmadığı söylendi. Daha önce 307 ve fiesta kullandım, bunların hiç biri düşük devirlerde bu şekilde titremezdi. Normalde düşük devirde gaza basıldığında aracın önce tepki vermeden sabit kalması sonra yakıtı içeriye alıp yavaş yavaş hızlanması gerekmez mi? Yani benim önceki 1,4 HDI araçlarımın hepsi bu şekildeydi. İlk defa 1,6 HDI kullanıyorum. Bu aracın bu şekilde düşük devirlerde, gaza yüklenildiğinde titreme yapması dışında başka hiç bir problemi yok. Devrini aldıktan sonra hızlanması çok iyi, resmen arakaya yapıştırıyor.

Bu durumu 1 yetkili, 4 özel servise gösterdim, hepside normal olduğunu söyledi. Ama bana aracın bu şekilde düşük devirlerde titreme yapması normal gelmiyor. Sizce problem ne olabilir? Aynı durumu, aynı araçta ya da farklı araçlarda yaşayan var mı? Eğer bir çözümü varsa ne yapılması gerekir? Bu şekilde şehir içinde tasarruflu kullanmak gerçekten çok sıkıcı, normal ya da yüksek devirlerde de araç kullanımı kusursuz ve çok zevkli ama fazla yakıyor.

Son olarak araç 5. viteste 30 km hızda bile titreme yapmıyor. Ne zaman gaza dokunursam, vuruntu ve titremeler o zaman başlıyor.

407 exe.b.
20-02-2016, 00:00
Arac size vites kucultmeniz gerektigini soyluyor kanimca. 1 ve 2. viteste de ayni sorun yasaniyorsa mekanik sorun var demektir.

artgraft
09-03-2016, 17:01
1 de yapmıyor, 2 de 1450 devire gelene kadar yapıyor.. Ne gibi bir mekanik sorun açıklayabilir misin?

CaglarB
09-03-2016, 17:31
araba 5. viteste 30 km hızda titreme yapmıyorsa gerçekten sorun var bence... Her araç 5. vites 30 km de titreme yapmalı, baskı balata istiyor olabilir (değişti demişsiniz)
1. 2. viteslerde bahsettiğiniz devirlerde yokuş aşağı değilse titreme yapıyor, bahsettiğiniz devir çok düşük...
2. vitesde bahsettiğiniz titreme 1. vitese geçtiğinizde gidiyorsa sorun zaten yok, devirsiz kullanıyorsunuz demektir.
Ama 30 km/h 5. vitesde titreme yapmaması, titreme yapmasıdan daha tuhaf

artgraft
10-03-2016, 14:04
Çağlar yanıtın için teşekkürler, bendeki araç 2012 MODEL 1,6 HDI Access 92 HP

5. viteste 30u abartmış olabilirim ama belki 40a kadardır bugün deneyeceğim. Sorun titremeyi düşük devirde gaza bastığım zaman yapması. Gaza basmadığım sürece ecu devreye girene kadar sıkıntı yok. Devreye girmeside 5. viteste 30-40 km hızlarda oluyor. Eğer 5. viteste hız 60da iken gaza basarsam titreme var. Dün başka bir 308 kullandım onda da aynı durumlar söz konusu. 2. viteste 1000-1400 devirler arasında bence bir araç titrememeli. Ama tüm 308ler aynı galiba. Araca geçtiğin zaman şu ikisini deneyip sonuçları paylaşabilirsen sevinirim.

1. Araç 90 KM hızla giderken gazdan ayağını çek devir ve hızın iyice düşene kadar gaza basmadan bekle. Araç 5. viteste aksın, hız kaça düştüğünde stop etmemesi için ecu devreye girip kendi kendine gaz vermeye başlayacak. Ben de hatırladığım kadarıyla 30-40 KM arası bir şeydi ama bugün tekrar deneyeceğim.

2. 2. vitese araç devrini almadan geç ve yavaş yavaş gaz vererek 2. viteste hızlanmaya devam et, devir saati kaça gelene kadar titreme yapacak. Bende 1400den sonra titreme yok.

Bu ikisini deneyip sonuçları paylaşabilrisen sevinirim. Benim bundan önceki aracım 1,4 HDI 307 XR idi. Bu araçta hiç gaza basmadan 1,2,3,4,5 yapıp hızlanabiliyordum. Ve çok az titremeler oluyordu 4 ile 5. viteste. Ama bu 308'de hiç gaz vermeden ecu sistemiyle hızlanmak istediğimde aşırı titremeler ve vuruntular oluyor. Başka bir 308de denediğimde aynı durumlar var. Yani bizim araçlarda ne zaman düşük devirde gaz verilse bir titreme var, bunun sende farkında mısın?

artgraft
10-03-2016, 14:12
Evet aracın baskı balatası yeni değişti, volanda, motor ve şansıman kulakçıklarında sıkıntı yok. Sanayide güvendiğim bir usta, bunun tüm 308lerde olduğunu yurt dışından bunun için özel bir spreyin gönderildiğini ama yeterli çözüm alınamadığını söylemişti. Başka tanımadığım bir usta da araçta yine problem olmadığını, yakıt değiştirmem gerektiğini, shell excellium yakıt alırsam biraz azalabileceğini söylemişti. Ben depoyu opetten fullemiştim. Bakalım 2. depoyu shellden fulleyeceğim, sonuçları paylaşırım.

CaglarB
10-03-2016, 16:37
Bahsettiğiniz 1 den 2 ye geçişte devirsiz kaldığında titreme benim aracımda da var (Access 92,2013), babamın 406 2.0hdı de böyle bir sıkıntı yok sanıyorum motor hacmi kilo ile bir ilişkisi var.
5. viteste de gazdan ayağımı çekip 40'a düşünce titremeler başlıyor ve otomatik gaz veriyor aynı durumdayız. gaza bastığımda yine titreme var 4'e almam gerekiyor.
Aklıma gelen nedenlerden biri bizim aracın 92 hp olması dolayısıyla turbo 2bin ve üzeri devirlerde dolmaya başladığı için araba düşük devirde vites geçişi sonrası gaz verince yığılıyor olabilir.
Demek ki bu arabayı istediği (titremediği) devirlerle kullanacağız :)

Shell excellium alıyorum ben farkeden birşey yok. Yağımda 5-30 total ecs ineo. Açıkçası yakıtla ilgili olduğunu düşünmüyorum
araç vites artır uyarısı verene kadar deviri çıkarmak gerekiyor bence, zaten 2500 devire gelmeden vites artır önerisinde de bulunmuyor.

artgraft
10-03-2016, 16:45
Caglar bey teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Ne yapalım zamanla alışacağız bu duruma. Ama 2. viteste yapmasa iyiydi :) Çünkü ben 1'den 2'ye çok hızlı geçiş yapmaya alışmışım. Alışkanlıklardan vaz geçmesi çok zor. Bende yakıttan dolayı bariz fark olacağını sanmıyorum ama yine shell excelliumu denemek istiyorum ikinci depoda. Siz memnunmusunuz bu yakıttan?

Araç titrerken gaza basmasan ya da 4e almasan bile ecu devreye girerek kendini toparlıyor. Eğer stop edecek kadar düşük hızda değilse. Ancak işte problem aşırı titreme ve vuruntu yapması. 1.4 307'de hiç gaza basmadan 1-2-3-4-5 vites değişimleri yapıp hızlanıyordum çok az titremeler oluyordu. Bunda mümkün değil, gaz versem bile stop edecek gibi araba vuruyor.

artgraft
10-03-2016, 16:55
4. vitesteyken 5. vitese geç uyarısını verdiği an hemen geçip gaza basarsan yine ufak bir titreme yapıyor sonra toparlıyor 1 saniyeden daha kısa bir sürede. Araç vites değiştir demesine rağmen değiştiriyorum yine titriyor. 4le 5 arasında sende deneyip görebilirsin. 5'e geç uyarısını verir vermez değiştirirsen ufak bir titreme yapıyor. Galiba uyarıyı verdikten sonra biraz daha gaza yüklenip ondan sonra vites arttırmak gerekiyor :) Ben de 5e geç uyarısını sanırım 80e doğru veriyordu. Ama aynı problemin senin aracında da olmasına sevinidim. Sanırım fabrikasyon hatası, hepsinde var bu araçların.

artgraft
10-03-2016, 16:59
Arkadaşta toyota auris var, 50km hızda 5e taktım, gaz verdim, araç gazı almakta zorlanıyor devir saati çok geç ilerliyor ama bir gram titreme yok. Bu tamamen üretim hatası 110 HP lerde de mi aynı acaba.

CaglarB
10-03-2016, 17:34
yakıttan memnumun opet yada shell arasında artık farketmiyor aban göre , o an ilk hangisi çıkarsa oradan alıyorum...
yalnız belki bana öyle geliyor, shellden alınca daha çabuk bitiyor gibi :)

GOXIN
11-03-2016, 08:09
Bu olay bende de var hatta hep kafamdaydı şimdi konusunu görünce yazayım dedim. Maalesef bizim araçlarda durum bu şekilde. Düz yolda giderken atıyorum 3. viteste gidiyorsun devir 1500'ün altına indiğinde titreme oluyor. Vites değiştirdikten sonra devir 1500 üstünde olmalı yoksa her yolda titreme mevcut. Şirket aracı olan Kia Rio da bu durum yok mesela. Düz yolda 3.viteste hiç gaza basmasan bile 1000 devirde bile titremeden yola devam ediyor. Bizde böyle maalesef. Ayrıca mesela birinci viteste hiç gaza basmadan aracı kaldırayım dediğinde de titreme yaparak kalkıp gidiyor. Giderken de hafif bir titreme devam ediyor. Dediğim gibi bu olay da kia rio'da yok. Can sıkıcı bir olay ama hepsinde olması beni rahatlatıyor açıkcası.

artgraft
11-03-2016, 08:57
GOXIN kasa ağır geliyor herhalde. Bende gaza basmadığım sürece 1000 devirin altına düşüne kadar titreme yok. 1000 ile 1450 arasında da gaza bastığım zaman titreme yapıyor. 1450'den sonra titremeyi kesiyor. Hiç gaza basmadan ecu ile kalkıldığında bende de debrajdan hızlı çekersem hafif bir titreme yapıor 1. viteste. Eğer 1. viteste kalkarken sen de bariz bir titreme varsa baskı balatı zamanı yaklaşıyor olabilir.

Ancak bu araç yüksek devirde kullanıldığında mükemmel bir performansı var. Çok kısa bir sürede 100 km hıza ulaşabiliyor, vites değişimleri zamanında yapılırsa çekişi mükemmel. Eskişehir'de bir yer yazılımla bu sorunun düzelebileceğini en az 20 HP daha güç alınabileceğini ve yakıt tasarrufu sağlayacağını söylemişti, fakat motorun ömründen yer diye güvenemedim. Yaızlım attıran var mı araçlara?

110 HP dizel 308'i olan arkadaşlar bu konuyla ilgili deneyimlerini paylaşabilirler mi?

kral1840
11-03-2016, 09:12
merhaba hocam.
bende 1.6 hdi 110 luk 307 var yaklaşık 1 sene sizin dediğiniz gibi düşük devirlerde titreme ile kulllandım her seferinde mecbur vites düşürdüm,servis bişey yok dedi.
sonra titremeye birde ses eklenince serviste baktıkki turbo hortumunun turboya girişi çatlamış,turbo hortumu değişti 1000-1400 arasında titremeyi zangırdamayı kesti.
6 ay oldu fakat yine başladı titreme düşük devirlerde servise gidip hortumun bağlantısına baktıracağım.

sonuç olarak
bu düşük devirdeki titremenin vites değiştirme isteğinin sebebi bende turbo hortumu çıktı.
inşallah sizde de öyledir çünkü hortum 80-100 lira civarıydı.

artgraft
11-03-2016, 14:21
merhaba hocam.
bende 1.6 hdi 110 luk 307 var yaklaşık 1 sene sizin dediğiniz gibi düşük devirlerde titreme ile kulllandım her seferinde mecbur vites düşürdüm,servis bişey yok dedi.
sonra titremeye birde ses eklenince serviste baktıkki turbo hortumunun turboya girişi çatlamış,turbo hortumu değişti 1000-1400 arasında titremeyi zangırdamayı kesti.
6 ay oldu fakat yine başladı titreme düşük devirlerde servise gidip hortumun bağlantısına baktıracağım.

sonuç olarak
bu düşük devirdeki titremenin vites değiştirme isteğinin sebebi bende turbo hortumu çıktı.
inşallah sizde de öyledir çünkü hortum 80-100 lira civarıydı.


Merhaba, sizin aracınız 307. Benzer bir durum gibi görünsede farklı olabilir. Titremeye sonradan ses eklendi demişsiniz. Nasıl bir sesdi bu? Turbo hortumu değiştikten sonra düşük devirlerde kullandığınızda araç gaz verdiğinizde nasıl tepki veriyordu? Ancak turbo hortumunda bir problem olsa, araç devrini aldıktan sonra bile gazı almakta zorlanır. Bu arızayı verdiğinde aracınızla hiç yüksek hız denediniz mi? 150-160 hız yapabildiniz mi bu arıza varken?

artgraft
11-03-2016, 14:30
http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/peugeot-308-16-hdi-turbo-ara-hortumu-P89113180?cid=604001&gclid=CMyh8e7QuMsCFTUz0wodt3EMbg&gclsrc=aw.ds

Bahsettiğiniz hortum bu ürün mü? 308 için fiyatı 25 TL. Göstermekte fayda var. Eğer turbo hortumunda sorun varsa ve değiştilkten sonra düşük devirde titreme kesilirse sonuçları burada paylaşırım.

artgraft
11-03-2016, 14:33
kral1840 bir de son olarak sizde ki bu titreme 1500 devirin altındayken gaz verdiğinizde mi yapıyor? Yoksa gaz vermeden de 1000-1500 arasında titreme oluyor mu?

kral1840
11-03-2016, 16:09
bende değişen hortum bu adı turbo çıkış hortumu http://www.arotomarket.com/peugeot-307-16-hdi-turbo-cikis-hortumu

bende düz yol rampa farketmeden 1500 devir altında gaza basınca zangırdama titreme vardı rahatsız edici bir şekilde,mecbur vites düşürüyordum.

servisle teste çıkınca bişey yok,devirli kullanılacak araç deniyordu.

bende eskiden böyle olmadığını yeni yeni böyle olduğunu dememe rağmen.

sonra turbo sesi gelmeye başladı servise gittim turboyamı bişey oldu diye o zaman anlaşıldı hortum çatlak,değişti titreme kesildi.

bu hortum değişince düzeldi.çünkü turboya giren tarafta çatlak vardı kelepçe tutmuyordu,hava kaçırıyordu.

sizinkide bundan olabilir ama kesin bişey demiyorum.

siz kendiniz baksanızda anlarsınız,bu hortumun turba tarafına.

sizinkide burda resimdeki 9 nolu parça.

http://www.parcafilosu.com/oto-yedek-parca/peugeot-308-1-6-hdi-85-dizel-manuel/turbo-hortumu/308-turbo-hortumu/?sid=66457&stokPaketId=1660

artgraft
11-03-2016, 16:23
tamam tşkler bir göstereceğim bakalım ama 308 lerin hepsinde var yaa hepsinin de turbo hortumu arızalı olmaz ki

artgraft
14-03-2016, 23:57
Bugün aracın deposunu shell performans yakıtıyla fulledim. Birde yine shellde satılan dizel araçlar için enjektor temizliği yapan katkı koyduk. Araçtaki titremeler yarı yarıya azaldı diyebilirim. Eskiden 1500 devire kadar titreme yapıyordu. Şu anda 1300lere kadar düştü. Eğer aynı araçta aynı kronik problemden muzdarip olanlar varsa araçlarının yakıtlarını muhakkak shell performans yakıtıyla doldursunlar. Artık birinci vitesten ikinci vitese erken geçtiğimde titreme yok. Eğer çok erken geçersem bariz bir titreme yok, çok az yapıyor. O kadarıda normal diyorum ve bu kadar erken vites değiştirmek araç için zararlıdır. Şu anda herşey normale döndü diyebilirim. Örneğin düşük viteste kasis atlarken 2 ile geçiyorum titreme yok :)

artgraft
15-03-2016, 00:00
Yıllardır opet kullandım o da kesinlikle iyi bir yakıt ancak bu peugeoet 308'in yakıtı kesinlikle shell performans yakıtıdır. Benden önceki sahibi 69bin kmye kadar hep shellden almış, belkide ben opet alınca araç şaşırmış bu denli titremeye başlamış olabilir ama tekrardan shelle dönünce kendine geldi.

artgraft
15-03-2016, 00:08
Bu olay bende de var hatta hep kafamdaydı şimdi konusunu görünce yazayım dedim. Maalesef bizim araçlarda durum bu şekilde. Düz yolda giderken atıyorum 3. viteste gidiyorsun devir 1500'ün altına indiğinde titreme oluyor. Vites değiştirdikten sonra devir 1500 üstünde olmalı yoksa her yolda titreme mevcut. Şirket aracı olan Kia Rio da bu durum yok mesela. Düz yolda 3.viteste hiç gaza basmasan bile 1000 devirde bile titremeden yola devam ediyor. Bizde böyle maalesef. Ayrıca mesela birinci viteste hiç gaza basmadan aracı kaldırayım dediğinde de titreme yaparak kalkıp gidiyor. Giderken de hafif bir titreme devam ediyor. Dediğim gibi bu olay da kia rio'da yok. Can sıkıcı bir olay ama hepsinde olması beni rahatlatıyor açıkcası.

Benim araçta da gaza basmazsanız 1000 devire düşene kadar titremeden yola devam ediyor. Eğer sizin araç gaz vermediğiniz halde 1500 altında titreme yapıyorsa bir servise görünün derim bu normal değil.

artgraft
23-03-2016, 08:22
Sheelden aldığım depoyla 300km kadar yol yaptım. Aracın artık düzüşk devirlerdeki gaz tepkileri çok daha hızlandı diyebilirim. Artık titremeler minimum seviyelerde.

artgraft
23-03-2016, 08:23
Eğer 308 aracınız varsa kesinlikle shell performans yakıtı kullanınız. Tamamı şehir içi 300 km yol yaptım. Yakıt göstergesi sadece 2 diş oynamış.

des0uza
23-03-2016, 08:45
Eğer 308 aracınız varsa kesinlikle shell performans yakıtı kullanınız. Tamamı şehir içi 300 km yol yaptım. Benzin göstergesi sadece 2 diş oynamış.

Günaydın. Performans yakıtı derken hangisini kastediyorsunuz. Benzinli aracıma normal 95 oktan benzin alıyorum. Bir ara 97 oktan almıştım onda da yakıt sarfiyatı fazla olduğunu tespit ettim.

artgraft
23-03-2016, 11:39
Shellde dizel araçlar için 2 tip yakıt var. Biri performans diğeri tasarruf diye geçiyor. Sizin benzinli araçtada düşük devirlerde titreme var mı?

suvos
03-02-2017, 20:25
Merhabalar Konu geçmişmi bilmiyorum evet 308 ve titreme debriyajdan ayağımı kaldırmaya korkuyorum acaba yukarda felan kavrıyor ayarı varmıdır cidden aldığımız yakıttanmı vites geçişlerinde çekişte problem yok ama 1 ve 2 vites korkuyorum titriyor sürekli gaza çokmu basıcam kendine mi bırakıcam acemi gibi oldum...

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

emresahin
11-02-2022, 20:20
Benim aracımdada aynı sorun vardı şanzuman difrensiyal boşluğu varmis boşluğu aldılar düzeldi krank gezinti ayı aşinincada yapıyor hem şıkır şıkır ses yapıyor sanzumanda değişmedik bilye rulman kalmadıydi şıkır şıkır sesin krank gezinti ayida olduğu tespit edildi bilginize