7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: BALANS

  1. #1
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    12-2009
    Mesajlar
    88

    BALANS

    herkese merhaba.arkadaşlar bildiğiniz üzere araçların lastiklerine iki şekilde balans ayarı yapılıyor.1.aracın üzerinde,lastikleri sökmeden 2.lastikleri aracın üzerinden söküp başka bir makinaya bağlayarak.kimi usta söküp yapmak daha iyi olur derken kimiside aracın üzerinde yapmak daha sağlıklı diyor.eski aracımda yaptırdığım yer lastikleri söküp yapıyordu.geçen hafta aslanımı götürdüğüm arkadaş ise balans araç üzerinde yapılır dedi.balansı yaptık.eve geldim birde ne göreyim.lastiklerin kenarları aşınmış,balansı yaptıkları makinanın sürtmesinden dolayı.baya moralim bozuldu.siz nasıl yaptırıyorsunuz?ve hangi yöntem daha iyi acaba.
    Suskunluğum asaletimdendir.Her lafa verilecek bir cevabım vardır.Lakin bir lafa bakarım laf mıdır? diye,birde söyleyene bakarım adam mıdır? diye.Mevlana

  2. #2
    Aktif Üye
    Üyelik tarihi
    10-2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    336

    Ynt: BALANS

    ben 2 ay önce yaptrdım hem üstünde hemde söküp yaptılar.lastiğin yanak kısmı değil biraz daha aşağı yan tırtıklı kısmını balans için çok az traşlıyorlar farkedilmiyor bile.ancak hala 130 - 140 km arasındaki titreme geçmedi :-\

  3. #3
    Uzman Üye mygold - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10-2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    5.422
    Meslek
    Bilgisayar Mühendisi
    Model
    308

    Ynt: BALANS

    balans ayarı zor tutan araçlar var. genelde eski model yerli araclarda bu sorunla cok karşılaşılıyor.bu yuzden bunlara araç uzerınde balans yapıyorlar.pek şık bi uygulama olmuyor zaten. ben hep lastikleri sokturup balans yaptırırm. tavsiyemde budur. iyi sürüşler...

  4. #4
    Yönetici
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    15.556
    Meslek
    Makine Mühendisi + İşletme
    Model
    308

    Ynt: BALANS

    Lastik balans işleminde söktürüp balans yaptırdığınızda sadece lastik jantı balans yapmış olursunuz. Ama araç üzerinde ki balansta aracın diğer mekanik aksamının oluşturduğu balans bozukluğuda lastikte belirir. Açıkçası araç üzerinde balans tercih edilmelidir. Lastik te görülen yan aşınma fazlasıyla önemsizdir.
    Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15

    2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km

    2023 Peugeot XP400 GT 2100km

    2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km

    2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
    2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
    2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
    2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
    2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
    2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
    1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)

  5. #5
    Acemi Üye Thesoldier94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    93
    Meslek
    ASTSUBAY-TELSİZ TEKNİSYENİ
    Model
    308

    Ynt: BALANS

    arkadaşlar balans ayarı araçlarımızı sıfır aldığımız için 5000km olunca hemen lastikçiye gidip balans ayarlarının yenilenmesi gerekmektedir.aksi taktirde yüksek süratlerde 130-150 arası direksiyon titremesi ve disklerde sorunlara neden olmaktadır.

    lastiklerin sökülerek balans yapılması daha mantıklıdır.eğer balans araç üstünde yapılıyor olsaydı araçlarımızın lastik kenarları yıpranmış olarak bizlere teslim edilirdi.
    2013 Wolksvagen 1.6 tdi otomatik Metalik Gri 97.000 km
    2009 Peugeot 308 VTI 120 Hp comfort İnci Siyahı 112.000km (SATILDI)BANDIRMA / İZMİR

  6. #6
    Uzman Üye reisG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-2009
    Yaş
    52
    Mesajlar
    5.658
    Meslek
    Denizcilik sektöründeyim
    Model
    308

    Ynt: BALANS

    Alıntı Ömer Gedik Nickli Üyeden Alıntı
    Lastik balans işleminde söktürüp balans yaptırdığınızda sadece lastik jantı balans yapmış olursunuz. Ama araç üzerinde ki balansta aracın diğer mekanik aksamının oluşturduğu balans bozukluğuda lastikte belirir. Açıkçası araç üzerinde balans tercih edilmelidir. Lastik te görülen yan aşınma fazlasıyla önemsizdir.
    Ömer bilidğin üzere ben 15 gün önce yaptırdım. Patlak lastik değişimi için gitmiştim ama 130-140 arası titremeyi de söylemiştim.Patlak lastiği onardılar balanslar yapıldı. önler arkaya arkalar öne geçtikten önlerde lastik üzerindeyken brir daha yapıldı. Lastiklerdeki aşınma yok gibi bir şey. Ama o titreme artık yok. ve yol tutuş görülür bir şekilde iyileşti. Bu işlem yapıldığında araç 6.800 km.deydi.
    2009 Peugeot 308 Comfort 1.6 VTi 120 Bg. Babylone Kırmızı

  7. #7
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    01-2010
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.449
    Meslek
    yok
    Model
    yok

    Ynt: BALANS

    Selamlar , genellikle göbeksiz jantlarda 407 ve eski 106 gti gibi üzerinde yapmak daha iyi oluyor. Makine ye bağlamak için yapılan aparatlarla ben pek iyi sonuç alamadım şimdiye kadar. O yüzden göbeksiz ( yani ortasında delik olmayan) jantlarda üzerinde yapmak sanki daha iyi.

    Bende jantın kenarına takılan kurşunlara acayip gıcık oluyorum , helede araba yeniyse . Çekiçle çaktıkça jantın kenarı çiziliyor. İnsanın içi sızlıyor.

    Bu arada 1998 2002 yılları arası 106 GTI kullandım . 210.000 Km yol yapmıştım. Çok marka araç kullandım . 106 GTI dan aldığım zevki hiç bir araçtan alamadım şimdiye kadar. Ancak şimdiki göbekle zor sığarım sanırım içine . Yanaklar düşük olduğundan bolca balans yaptıryordum. Onunda jantları göbeksiz olduğunan mecburen üzerinde yaptırırdım. (Bolca göbekli göbeksiz lafı kullanmışım bu arada)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •