Chip - yani yazılım olayı aslında yakıt/hava karışımı parametrelerinin yeniden ayarlanması olayı...
Örneğin; 4000d/d da siz gaza yarım basıyorsunuz; gaz kelebeği müşirinden okunan %50 istek, BSI a gidiyor o anki ISI/YAKIT VE HAVA İHTİYACI ile çeşitli cebirsel işlemler sonrasında söz gelimi 4 birim yakıt 4 birim hava gönder diye bir bilgi geliyor.
Chip Tuning sonrasında siz gaza yarım basarken, okunan değerlerde o yapılan cebirsel işlem algoritmaları yeniden parametrize edildiğinden örneğin aynı devirde siz 6 birim yakıt 2 birim hava gönderiyorsunuz. Yani bir nevi BSI i kandırıyorsunuz. E böyle olunca daha fazla yakıt sayesinde bir anda 100 beygirden 200 beygir elde etmiyorsunuz ancak %10-15 gibi bir pozitif kazanç sağlıyorsunuz...
Kısaca böyle özetleyebildim, dilim sürçtüyse affola...