Sıfır şanzıman fiyatı nedir ki? Benim bildiğim kadarıyla sıfır şanzımanlar oldukça pahalı. Çıkma derseniz de risk almış olursunuz.
Revize olan şanzımanda değişen parçalar ve ustaya bağlı olarak verim alırsınız.
Ömer Hocam, düzgün bir revizyon ve hidrolik valf grubu değişiminden sonra, şanzıman gerçekten ilk gün ki gibi oluyor mu? Bu konuda tecrübeleriniz varmı?
Yani revize etmek ile sıfır şanzıman takmak arasında ki fark verilen fiyat farkına değer mi?
2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV
Sıfır şanzıman fiyatı nedir ki? Benim bildiğim kadarıyla sıfır şanzımanlar oldukça pahalı. Çıkma derseniz de risk almış olursunuz.
Revize olan şanzımanda değişen parçalar ve ustaya bağlı olarak verim alırsınız.
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km
2023 Peugeot XP400 GT 2100km
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV
Sonuçta yine AM6 şanzımandan bahediyoruz değil mi? ECU Şanzıman iletişimi sıkıntısı olmaz. Araca bilgisayar bağlanarak konum seçme işlemi yapılıyor. Sorun yaşanacağını sanmam.
Şanzımanın tam bir revizyondan geçmesi gerekir. Bazı ustalar bazı parçalardan feragat ederek tekrar tekrar iş çıkarıyorlar maalesef.
Euro Repar Car Service - FP Otomotiv (İstanbul - Maslak)0212 254 4 308 - 0533 591 23 15
2023 Peugeot 408 GT 1.2 Puretech 130HP EAT8 3900km
2023 Peugeot XP400 GT 2100km
2022 Peugeot Django 125cc Mavi 16500km
2020 Peugeot 308 Style 1.5 BlueHDI 130Hp EAT6 Manyetik Mavi 23000km (SATILDI)
2018 Peugeot Speedfight RCUP 125cc 20000km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 Coupé 2.0i 138Hp BVA4 298.500km (SATILDI)
2001 Peugeot 406 ST 2.0i 138Hp BVA4 334.000km(SATILDI)
2012 Peugeot Satelis 250CC ABS Siyah 6800km (SATILDI)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 HDI 110Hp Montebello Mavi 268.200 km (SATILDI)
2002 Peugeot 206 Colorline 1.4i 75Hp BVA4 Şeytan Kırmızı (SATILDI)
1997 Peugeot 106 XS 1.6i 90Hp BVA3 Alp Beyaz (SATILDI)
Bugün usta ile bilgisayara bağlayıp bir kontrol yapalım derken, şanzıman ile ilgili şu bilgilere ulaştık, bir anlam ifade edebilir mi?
Konu avcifurkan tarafından (30-08-2012 Saat 14:13 ) değiştirilmiştir.
2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV
Son görüşmelerle artık karar verdim, problem %90 hidrolik beyinden kaynaklanıyormuş (kronik problem: aynı şanzımana sahip volvo ve range rover larda da aynı problemden görülüyormuş)
Sonuç olarak garantili olarak aracın hidrolik beyni ve yağı değişecek. Eğer problem düzelmez ise o zaman beyin iade alınıp revizyon işine girilecek. Bana maliyeti de 2.650 TL olacak.
Son olarak yazıyla anlamatadığım durumun videosunu çektim, buyrun:
2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV
Aracınızı dışarıda bir ustaya gösterdiniz mi acaba bu sorun için, servisler genelde parça değiştir sorunu çöz mantığında sanayide ise iş biraz daha farklı yürüyor. 2. yada 3. vites elektro valf inin de oluşan bir sorun ise bu parçalardan bir yada iki değiştirilip daha ucuza bir çözüm bulunabilir.
Aldığım fiyat yetkili servis fiyatı değil Ankara'da özel serviste. Ama valflerin tek tek değişimini kimse söylemedi. Kafam karıştı şimdi...
2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV
Benzer bir durumu 406 da kullanılan AL4 şanzıman da yaşan birisinin yazısını okumuştum yabancı bir forumda,ingilizcem çok iyi değildir ama anladığım kadarıyla ve fotoğraflardan görünen 2 yada 3. vites valfi bozulmuştu onuda ilk etapta değiştirmek yerine geri vites valfi ile değiştirmeye kalkışmıştı falan.
Merhaba arkadaşlar;
Hafta sonu Ankara'ya gittim, Şaşmaz oto sanayide şanzımanın beyni değişti, yağıda yenilendi. (Bu yağa ömürlük diyen servisleri şiddetle kınıyorum.)
Sonuç olarak problem tamamen düzeldi.
Usta ile konuştuklarımızı aynen aktarıyorum:
- 407 deki AM6 kodlu şanzıman Volvo, Range Rover, Saab gibi markalarda da kullanılmış. Hepsinin kronik rahatsızlığı bu hidrolik valf grubu beyinmiş.
Usta 50.000 km de bir yağı değişirsen 200.000 km gider. Değişmessen sendeki gibi 100.000 kmde bu beyinler arızalnıyor.
Konu ile ilgili cevaplarını ve fikirlerini esirgemeyen herkese teşekkür ederim.
Konu avcifurkan tarafından (14-01-2013 Saat 09:54 ) değiştirilmiştir. Sebep: fotoğraflar eklendi
2007 Peugeot 407 2.0 HDI Executive OV
Geçmiş olsun. Sorunu aşmanıza sevindim. Demekki her 50000'de yağ değişilse öyle bir problem olmayacak. Sorması ayıp masrafınız ne oldu? Bir de şanzuman yağ değişim masrafı ne kadar?
2012 Yeni 308 1.6 e-HDi 112HP Sportium "Ordu"
Sizin problemin benzerini yaşadım.
2.vitesten sonra 3.vitese geçmedi araba ve yolda kaldım. sanki N'deymiş gibi gaza basıyorsun ve sonuna kadar ara gazı veriyor, araba hiç birşekilde hareket etmiyor.
Bundan bir kaç gün öncesine kadar ise bu hatayla hiç karşılaşmamıştım.
hep farklı hatalar, esp ışığı, engine management system uyarısı ve sonrasında gaz yememe, speed control system faulty hatası sonrasında bir vuruntu ve sonrasında automatik gearbox faulty uyarısı ve otomatik vitesin kendisini korumaya alması durumlarını yaşamıştım.
(bu arada sizin manuel 3. viteste vuruntu yapmamasının nedeni, otomatik şanzumanların kendini kitlediğinde sadece 3.viteste hareket etmesi olabilir.)
Aracı aldığımda 37bindeydi, geçen sene tam da bugün.
alır almaz arızası vardı ve sigorta beyni vs değişti. ondan sonra havalar soğudukça vites geçişlerinde problem hissetmeye başlamıştım.
sabahları çok erken saatte işe gittiğim için sabah özellikle tam hızlanacağım zamanlarda viteste vuruntu oluyordu.
şanzımancıya götürdüm ve valfler ile şanzuman yağı değişimi yaptık.
Problem tekrarlayınca beyini değiştirdik ve problem düzelmişti.
Bir kaç haftaya kadar herhangi bir sorun yoktu fakat bir kaç haftadır yukarıda yazdığım çeşitli hataları almaya başladım. Bugün yolda kalınca artık şanzımancı şanzıman değişimi yapmamı önerdi. revizyonlu şanzıman 2500 civarında, sıfır şanzumanı da 3500 civarına takabileceğini belirtti. Sıfırını (komple takım olarak) taktıracağım. Bundan sonra şanzıman problemi olmaz dedi, artık sonumuz hayrola...
sabah sabah bu kadar büyük bir arıza ile karşılaşınca ben de başkaları bunu yaşamış mı diye araştırırken sizi gördüm.
sizin araçta artık sorun devam etmiyordur inşallah?
son durumunuz nedir acaba?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)