fiesta harcadı bizimkini yav![]()
Arkadaşlar aradım ama sanırım bu kaza görüntüsü paylaşılmamış. Direk alüminyum levhaya çarpma yerine sol farların olduğu yerden bir 308 ve yeni kasa fiestanın çarpışmasını çok enteresan bir sonuç ortaya çıkarmış.
Tamam araçlarımız ncap'den 5 yıldız alıyor ama bizim hızımız, dikkatimiz, araba hakimiyetimiz ve çarpışma esnasında araca nasıl çarptığımız çok önemli. Mankene özellikle dikkat edin. Bu arada bizim kapı neden açılmadı anlamadım. Enteresan ama sanki fiesta daha iyi duruyor gibi geldi bana.
İzleyelim:
Herkes özellikle bu kış aylarında çok dikkatli olsun. Gaza her basışınızda sevdiklerinizi ve sizin onlar için ne kadar önemli olduğunuzu, yokluğunuzun nelere mal olacağını düşünün ve yavaş gidin...
Konu ANKA tarafından (20-12-2012 Saat 12:44 ) değiştirilmiştir.
2015 Peugeot 508 1.6 Blue HDI Allure
2011 Citroën C5 1.6 HDI SX (Satıldı)
2011 Citroën C5 1.6 HDI SX (Satıldı)
2012 Peugeot 308 1.6 HDI Access / Suskun (Satıldı).
2011 Ford Mondeo 1,6 TDCI Trend (Satıldı).
2011 Peugeot 308 1.6 HDI Envy (Pert oldu)
2009 Peugeot 308 1.6 HDI Comfort Pack (Satıldı)
1996 Opel Vectra GLS (Satıldı).
fiesta harcadı bizimkini yav![]()
2009 Peugeot 30∞1.6 HDI 90 hp Atom Gri Comfort Pack + Still Pack + Electric Pack
308in ön taraftakı taşıyı barı kırılmış mı?
Valla ben söyleyeyim, ben bu kadar kötü bir performans beklemezdim...![]()
Peugeot 508 R8 1.5 HDI Allure Platinium Gri
Fiesta farklı bir segment araç olmasına rağmen bir üst segment araca göre daha sağlam duruyor, bende hayal kırıklığına uğradım açıkcası...
308 1.6 HDİ Premium Auto6R-Metalik gri 110 HP
308 1.6 VTİ Premium Automatic-Siyah İnci 120 HP(eşimin)
Çarpışma noktası biraz daha araç kenarlarına yakın olduğu için değişik bir test olmuş ama bu video dan fiesta 308 den daha güvenli sonucu çıkmaz bence,fark ettiyseniz fiesta nın airbagleri daha önce açılıyor bu ilk bakışta iyi birşeymiş gibi gözükse de motor kısmının kısalığı bir dezavantaj oluşturuyor,ayrıca 308 ler de ki ön kaput alüminyum çamurluk ise malumunuz,fiestada bu parçalar bildiğim kadarı ile hala sac dan üretiliyor, bunlardan da önemlisi artık araçlar kendilerini korumuyor,sektörün istediği max. yolcu güvenliği. bugun audi bmw gibi dev firmalar bile komple alüminyum kaportaya sahip araçlar üretiyorlar sac kadar darbeye dayanıklı değil ama daha hafif ve kırılma hatlarından istenilen sonuçlar çok daha başarılı.
Almaca anlayan var mı? Adamın ne söylediğini çok merak ettim. Şasi önünün yükseklik farkından mı oluyor dedi el hareketlerinden anladığım kadarıyla. Valla ben de böyle bir sonuç beklemezdim. Gerçi kafes yapısı korundu ama sanki eleman direksiyonla kapının arasına sıkışmış gibiydi. :s
2012 Yeni 308 1.6 e-HDi 112HP Sportium "Ordu"
boyle bir çarpışma senaryosu yüzde olarak yüksek oldugu için çarpışma bu şekilde yapılmış. çarpışma sonunda sürücü kapılarının açılması önemli bir kriterdir ama ne yazık ki 308 ın kapı açılmıyor.. ayrıca konu mankenlerinin durumuda test için onemli...kaç km hızla çarptıklarıda onemli.sonuçta 308 ust sınıf daha buyuk ve agır bır arac daha da dayanıklı çıkmasını beklerdim ...
lütfen yavaş gidelim..
Konu mygold tarafından (20-12-2012 Saat 19:08 ) değiştirilmiştir.
apommmm gördünmü fındık nasıl dagıldı![]()
Teşekkürler hocam. Yaklaşık olarak düşündüğüm gibi demek ki.
Ben de daha dayanıklı olmasını beklerdim. Kazalar sadece bizden kaynaklansa keşke, yine de doğru yavaş gidelim. Trafik maganda dolu malesef... Biz ne kadar yavaş gitsek de onlar adam öldürmenin bir yolunu buluyorlar. Trafikte hem kendimize hemde çevremizde olan bitene, gelene, gidene dikkat etmek zorundayız bence. Allah dengesiz insanlardan korusun.
2012 Yeni 308 1.6 e-HDi 112HP Sportium "Ordu"
Pek sağlam olmadığını biliyordum ama bu kadarını beklemezdim.
arkadaşlar, ezilme oranına bakarak hasar tespiti yapmamak lazım. çarpışma testlerinde 308 5 yıldız aldığı gibi sürücü korumasında da nerdeyse tüm bölümle, özellikle hayati kısımlar yeşil. ayrıca eğer çarpışmada araç hasar alıp darbeyi emmiyorsa o şiddeti yolcular hisseder. üstelik kapının açılmaması da tamamen şans işi. bu çarpışmayı 4 kere tekrarlasalar hep farklı sonuç ortaya çıkar.birkaç mm sağa ya da sola çarpma, yalpalama, lastiğin birkaç cm'lik kayma oranının değişmesi bile sonuçları değiştirecektir.
Bu arada olur da yolda anadol görürseniz üstünüze doğru gelen. kafa kafaya çarpışmaktansa en yakındaki ağaca bodoslama girin daha az zarar alırsınız. yekpare karbon gövdesi aracınızı kutu kola gibi büker atar.
Elveda 308 merhaba Kia Cee'd Concept
Aslında yoruma katılmamak elde değil. Aynen öyle ama kazayı görünce bir de kazadaki araç bizim araç olunca dağılıyor insan. Bence hepimiz bir an için mankenin yerine koyduk kendimizi ve o yüzden biraz kızdık peugeot'a
Bu arada Anadol ile ilgili tespit de doğru ama bir yerinde mini bir hata var Anadol'un gövdesi karbon değil fiberglas olacak. Büyük ihtimalle yazarken el sürçmesi olmuşAma hayali bile güzel tümüyle karbondan made in turkey bir araba...
Bir de çarpma kaçınılmazsa ortalayıp çarpmak lazım demek ki
Konu ANKA tarafından (20-12-2012 Saat 22:20 ) değiştirilmiştir.
2015 Peugeot 508 1.6 Blue HDI Allure
2011 Citroën C5 1.6 HDI SX (Satıldı)
2011 Citroën C5 1.6 HDI SX (Satıldı)
2012 Peugeot 308 1.6 HDI Access / Suskun (Satıldı).
2011 Ford Mondeo 1,6 TDCI Trend (Satıldı).
2011 Peugeot 308 1.6 HDI Envy (Pert oldu)
2009 Peugeot 308 1.6 HDI Comfort Pack (Satıldı)
1996 Opel Vectra GLS (Satıldı).
Konuyu sabahtan beri görüyorum, yazılanları okuyorum. Yazıp yazmamak arası gidip geliyorum. Teknoloji son yıllarda çok gelişti ve artık araçları kütük gibi değil bir kaza anında dağılacak, oluşan basıncı dağıtacak yolculara ve sürücüye minimum basıncı uygulayacak şekilde üretiliyor. Eski kasa bir arabayı şuan hangi arabaya çarpsanız karşıdaki aracı paramparça eder mesela, bunu gören müthiş derecede zeki insanlarda şu yorumu yaparlar "Maşallah ne arabaymış eski ama hurda etti". Arabanın ne hale geldiği değildir önemli olan sürücüye zarar gelmemesidir, sürücüye minimum basınç uygulanmasıdır. Benim lafım fiestaya falan değil kesinlikle ama emin olun ben o arabayla çok yol yapmış biri olarak söylüyorum frenleri tutmadıktan sonra istediği kadar sağlam olsun araba. Bu şekilde yapılan çarpışma testleri çok ufak detaylarla anında değişebilir buda apayrı bir konu.
2011 Peugeot 308 Auto6R 112 hp Comfort Pack Executive Paket
2014 VW Golf Mk7 1.6 TDI Comfortline + 2014 VW Golf Mk7 1.4 TSI Highline
Konuya açıklık getireyim.
Araçların ne kadar güvenlik önlemi olursa olsun, kazaya farklı bir araç karışdığında (yani duvara çarpmak haricinde) şiddeti emecek olan kısımların görevini tam olarak yapamıor. Bunun sebebide araçların emici bölgeleri farklı yükseklikte olması. Bu testde gösterilmek istenilen araçların sağlamlığı veya güvenlik tetbirleri değil, farklı tip araçların çarpma esnasında olabilecekler. Bu iki araçda ADAC testinde 4 yıldız almış ve yapılan yorumda yeteri kadar güvenlik tetbirini sahip oldukları belirtiliyor.
Yani bu teste göre şu araç daha güvenli demek yanlış.
2012 508 SW GT 2,2HDi 230 Hp (Dr.Ecu) Kahverengi
2014 308 ACTIVE Tekno GRi 1.2 PureTech 82 hp
2018 Harley Davidson Fat Bob 114
2016 Yamaha Mt-09 Tracer Race Blue
2009 308 SW Panoramic PREMIUM Kum Gri - 1.6 HDi 130 HP (Chip: Bülent Rayman) (SATILDI)
2015 Yamaha Mt-07 Moto Cage Mat Gri (SATILDI)
2018 Yamaha Nmax155 (SATILDI)
İnegöl / Bursa
2000 Peugeot 206 GTI 2.0 165 Hp (Monster)
2008 Peugeot 308 Comfort 1.6 Hdi 136 Hp (Rock’N Rolla)
2013 Peugeot 301 Active 1.6 Hdi 92 Hp (Beyaz Enerji)2016 Peugeot 2008 Allure 1.6 e-Hdi 92hp ETG6 Otomatik S&S (Ateş)
2017 Peugeot 301 Active 1.6 Hdi 92 Hp (Beyaz Enerji 2)
2017 Peugeot 301 Active 1.6 Hdi 92 Hp (Köpekbalığım)
Şu an 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 konuk)