Klima yüksek seviyedeyken bizimki genelde çalışmıyor. Ancak sizinki bu sebepten değilmiş. Yanıp sönmesi zaten devreye girmeyeceğinin göstergesidir. Hava sıcaklığı kaç derecelerde, araçla en uzun kaç km yol gittiniz tek seferde?
Merhabalar,
Aracım 2013 Peugeot 308 112 Hp Auto6R. Aracımda mevcut olan stop & start sistemi (eco mod) son zamanlarda devreye hiç devreye girmiyor.
Aracımla herhangi bi yerde duraklama yaptığım zaman ECO mod ışığı yanıp sönüyor fakat motoru durdurmuyor. Öncelerinde böyle bi sorun yoktu duraklama yaptığım anda ECO ışığı 2-3 kez yanıp söner sonra motor stop ederdi. Sorunu çözemedim bir türlü. Herhangi bir arıza ışığı falan yanmıyor. Kitapçığında yazan ECO modun devreye girmesini engelleyecek şeylerde yok. Çok denemeler yaptım fakat ECO'yu devreye sokamadım. Klima açıkken denedim, kapatıp 1 km gidip denedim, motor soğukken denedim sıcakken denedim agresif kullanıp denedim sakin kullanıp denedim ama yok sürekli ışık yanıp sönüyor motor çalışmaya devam ediyor. Şuan memlekette değilim aracım yatıyor 2 hafta sonra aslana kavuşup tekrar duruma bakacağım olmazsa servisle görüşeceğim gerçi görüştüm fakat kitapçığı inceleyin orda ECO'nun devreye girmemesinin sebepleri yazar dediler.
Sizlere sormak istediğim böyle bir sorun yaşayan var mı ? Bir de araçtaki yakıt miktarı bu stop&start sistemini etkiler mi ? Çeyrek depodan biraz az yakıt vardı aracımda ama yakıt uyarısı verecek kadarda az değil. 1 ay süreyle araç yatacağı için yakıtı tazelemek istemedim. Gerçi sistemin amacı zaten tasarruf yakıtın az olmasıyla ilgili midir diye sormak saçma oldu ama..![]()
Konu jerpelea tarafından (29-12-2013 Saat 23:30 ) değiştirilmiştir.
Klima yüksek seviyedeyken bizimki genelde çalışmıyor. Ancak sizinki bu sebepten değilmiş. Yanıp sönmesi zaten devreye girmeyeceğinin göstergesidir. Hava sıcaklığı kaç derecelerde, araçla en uzun kaç km yol gittiniz tek seferde?
2012 Yeni 308 1.6 e-HDi 112HP Sportium "Ordu"
aracınız da sorun yok. sorun; sizin de söylediğiniz gibi aracınızın 2 günde bir veya daha uzun süre yatması. aracınızı hergün kullandığınızda sorun ortadan kalkacaktır. 3008 aracımız var. haftada 3 kez anca trafiğe çıkar, ve ilk çıktığı gün çalışmıyor ancak yapılan kilometreye bağlı olarak devreye giriyor.
hava soğukken motor biraz ısınana kadar girmeyebilir, siz bunu denediğiniz için sizin sorun bundan değil muhtemelen.
ikinci girmeme sebebi de akünün güç kaybetmesi. uzun süre arabanızı kullanmadığınız veya motor kapalıyken çok uzun süre müzik felan gibi güç gerektiren şeyler yaptınız mı? telefon şarj etmek gibi?
eğer akü güç kaybettiyse değişmesi gerekebilir. Ankara Fatih Peugeot'a geçen hafta sordum 750 lira dediler s&s aküsü için, ayrıca garantisinin de 3bin km veya 6 ay olduğunu söylediler. genel merkeze mail attım, bana geri döndüler ve akünün iki yıl garantisi olduğunu bu süre içinde bir problem yaşanırsa ücretsiz değişmesi gerektiğini belirttiler.
benim akümde herhangi bir sorun yok sadece meraktan bunları sordumilerde mutlaka başıma gelir diyerek
'12, 308 active, hdi, 6r
59bin km
Cevabınız için teşekkürler. Normal zamanlarda pek dikkat etmediğim için yanıp söndükten sonra devreye girdiğini sanıyordum2. bi aracımız olduğu için bu yeni arabayı şehir içi pek kullanmıyoruz. Yani bu ECO olayını denerken inat edip şehir içi 25-30 km civarı yapmışımdır sonra baktım devreye girmiyor aracı çektim garaja bıraktım öyle şuan memlekette değilim gidince tekrar bakacağım.
Hocam sanırım sizin dediğinizden kaynaklanıyor üst mesajımda da yazdığım gibi 2. bir aracımız olduğu için şehir içi sürekli onu kullanıyoruz pejo ise haftada 2-3 kez trafiğe çıkıyor. Özellikle son zamanlarda haftada 1 çıkmaya başlamıştı zaten bu eco sorunu da o zaman baş gösterdi. Daha doğrusu sizin dediğiniz gibi sorun değil aracın yatmasından kaynaklı birşey. Cevabınız için teşekkür ederim.
3 hafta kadar önce en son denemiştim şuan memlekette değilim. Evet dediğiniz gibi araç son zamanlarda yatıyordu bazen can sıkıntısına gidip müzik dinliyordum 10 dk sonra falan kendini kapatıyordu tasarruf modu diyerek. Sonrasında aracı 5-10dk rolantide çalıştırıp sonra kapatıp eve gidiyordum. Bu arada akünün çok fazla güç kaybettiğini düşünmüyorum araç 3bin km'de ağustos ayında almıştık ama gidince kontrol ederim akü şarj aletim var aküde yatmadan dolayı azalma olduysa onunla tamamlarım sanırım. Ayrıca 750 lira çok pahalıymış nasıl bir aküymüş bu ben 150 200 arası birşeydir diye tahmin ediyordum
Sorun bu sebeplerden kaynaklı heralde aracın uzun süre yatması falan. Memlekete gidince bakacağım sorun sebebine. Yatmadan mı kaynaklı akünün azalmasından mı yoksa farklı bir sebep mi ...
Konu jerpelea tarafından (29-12-2013 Saat 23:59 ) değiştirilmiştir.
Varta bosch ve inci akünün s&s sistemi için ürettiği akuler de var. Bunların fiyatları da 250 350 arası değişiyor. Yani servis malına muhtaç olmasak da pahalı bir ürün, ama yaptırdığı tasarrufa değiyor şehirde.
ME173X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
'12, 308 active, hdi, 6r
59bin km
Anladım bilgi için teşekkür ederim akü olayını hiç araştırmamıştım bunu öğrendiğim iyi oldu ben standart akülerden zannediyordum dediğiniz gibi s&s sistemi için özel aküler varmış.
Aküyü ben de standart sanıyordum. Demekki farklıymış. Öğrendiğim iyi oldu. Dilerim bu akü'de önceki araç gibi sağlam çıkar. Önceki 207 orj. aküyle 6.5 yıl yola gitti ve tek seferde marş alırdı.
2012 Yeni 308 1.6 e-HDi 112HP Sportium "Ordu"
eco moda girebilmesi öncelikle rejenerasyon sürecini tamamlayabilmesi ile ilgilidir.
aracınızı tam çalışma sıcaklığına getirmeden kısa mesafede kullanıyorsanız bu tip belirtiler ile karşılaşmanız doğaldır.
ileri vadede tıkalı DPF ile haşır neşir olmamanız adına arasıra otobana çıkıp biraz sıkıştırmanızı tavsiye edebilirim.
Kış olduğu için kaynaklanıyor olabilir. Uzun yola çıktığımda eco mod çalışmakta fakat şehir içinde yaptığım kmlerde eco mod çalışmıyor. Bunu geçen kışta yaşamıştım. Aracınız gerekli sıcaklığa ermeden eco mod çalışmıyor.
Peugeot 508 R8 1.5 HDI Allure Platinium Gri
Aynı sorunu geçen kış yaşamıştım. Bu nedenle üç dört sefer servise gittim. Hatta arabayı iki kere serviste bıraktım tüm araştırmalar yapıldı sistemle ilgili bir problem bulunmadı. Akünün yeterince şarj olmadığını söylediler. Aküyü bir gün şarj ettikten sonra bir problem kalmadı. Zaten havalarda ısınmıştı o zamana kadar. Akünün değişmesi gerekiyormuş. Garantiden değişmeyeceğini ve yaklaşık bin lira fiyatının olduğunu söylediler. Bende o şekilde bıraktım. Şimdi durum şöyle çok soğuk havalarda devreye girmiyor. Bugün ankara da hava 15derece arabayı yarım saat kullandıktan sonra devreye girmeye başladı. Bence bu akü olayı kronik bir sorun halini alacak. Pejo nun stop start sisteminde kullandığı aküler bu sisteme yeterli değil. Başka bir forumda da bu sorunu yaşayanlara rastladım.
2011 PEUGEOT 3008 ALLURE 1.6 HDİ 112 Hp AUTO 6R
Hocam sorun yaşadığınız araç imzanızdaki 2011 model araç ise kısa bi sürede akü problemi olması enteresan. Ayrıca akü değişiminin 1000 lira gibi bi fiyatı bulması düşündürücü. Çünkü Stop&Start sistemini destekleyen aküleri araştırdığımda inci ve mutlu aküler 250 300 lira arasında değişiyor. İnş. kronikleşen bir sorun halini dönüşmez. Bende internette biraz araştırdım ve benim gibi aracını hafta 2-3 kez kısa mesafe kullanan yani genelde araçları yatan kişilerin başına gelmiş bu sorun. Akü şarj aletim var 'black&decker bdv090' diğer aracımın aküsünde kullanıyorum şarj etmesi biraz uzun sürüyor örneğin boşalmış 65 amper mutlu aküyü 40 saatte komple şarj etti herneyse acaba pejonun aküsü içinde kullanabilirmiyim diye merak ettim. Bu arada benim aracın garantisini uzatmıştık 4 yıl garantili toplamda. Acaba akünün ayrı bir garantisi mi var ve varsa süresi ne kadar ?
Zaten servis fiyatı çok fazlaymış ben kendim S&S sistemine ve aracıma uygun akü alıp taktırsam garanti dışı kalır mı acaba aracım..Bu akü işi iyice kafamı kurcalamaya başladı.
Kızkardeşimin Evo'sunda da S&S sistemi var arıza vermesinden bıktı artık sürekli off düğmesine basılı kullanıyor. istanbul trafiğinde hiçbir faydası yok sadece çalışan sistemleri bozmaya yarıyor.
2009 Peugeot 308 Comfort 1.6 VTi 120 Bg. Babylone Kırmızı
Aracı ilk aldığımda da bu konuyu merak etmiştim sıkışık trafikde araç sürekli stop edip tekrar çalışıyor yani 1 dk içinde nerdeyse 20-25 kere araç durup çalışmıştı, sonra kapatmıştım s&s'i arabaya bişey olacak diye sonra dedim bunu yapan mühendisler düşünmüştür heralde bunu ondan sonra uğraşmadım kapatmakla![]()
Evet problemi imzamdaki araçta yaşadım. Servis bana tam fiyat vermedi ama yaklaşık bin lira demişti. Piyasada dediğiniz gibi 250liralık aküler var ama servis dışı başka yerde taktırmak çokta mantıklı olmaz sanırım. Sonuçta yeni bir sistem dışardaki ustalara çokta güvenemem. Benim garantim bitti ama sizin araçta akü değişiminden kaynaklı bir problem olursa servis bunu karşılamaz diye biliyorum. Ayrıca problemi aracını uzun süre kullanmayanlar yaşıyor demişsiniz ben hergün kullanıyorum. günlük ortalama 15km yapıyorum.
2011 PEUGEOT 3008 ALLURE 1.6 HDİ 112 Hp AUTO 6R
4 sene içinde akunuz biterse servis ücretsiz olarak değiştirmek zorunda. Servisler bunu başta kabul etmiyor ama peugeot genel merkeze mail atarsanız size benim dediğimi diyecekler ve sizi yanlış bilgilendiren servisin ismini isteyecekler:-)
Bana servis 3bin km veya 6 ay denmişti ama genel merkez garanti süresi içinde biterse ücretsiz değişim dedi.
ME173X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
'12, 308 active, hdi, 6r
59bin km
Anladım hocam dediğiniz gibi zaten aküden yana bi sıkıntı olursa bende dışarıdaki ustalara güvenipde yaptıramam. Aracımdan uzak olduğum için sorunu deneyerek çözme fırsatım yok o yüzden yorum yapan arkadaşlardan ve internette araştırırken karşıma çıkan bi kaç sitede gördüğüm kadarıyla yatmasından kaynaklanıyor dedim ama tabi %100 sebep bu diyemiyorum sadece aracımda başka bi sorun olmadığı için büyük ihtimal arabanın yatmasından kaynaklı akünün tam performansı veremeyişinden S&S sistemi devreye girmiyor. Memlekete gidince çeşitli denemeler yapacağım kendi çapımda bakalım sorun benim aracımda neden kaynaklanıyor o zaman buraya bilgi veririm.
Sağolun bilgi için dilerim aracın yatmasından kaynaklı aküde hemen problem çıkmaz. Memlekete dönünce aslanı biraz hareketlendirmek lazım yatmak iyi gelmiyor![]()
Garanti süresi ne kadarsa o süre içinde değişmesi gerekiyor. Yukarıda alıntı yaptığım arkadaşımızın ek garantisi varmış totalde 4 yıl, o yüzden ona 4 sene içinde biterse ücretsiz değişim dedim :-)
Sizin yapabileceğiniz pek bir şey olduğunu sanmıyorum ama
ME173X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
'12, 308 active, hdi, 6r
59bin km
Şu an 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 konuk)